Ga naar inhoud

Braun NovoScan 1 (of NovoScan I ) wordt niet herkend

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kocht gisteren (08-11-12) een Braun NovoScan I die ik exact volgens de gebruiksaanwijzing installeerde .Maar bij het opstarten van het erbij geleverde Photo Impession 6 kreeg ik de melding " Apparaat niet gevonden" . Op het internet gezocht (maar misschien niet adequaat) naar een oorzaak , en die zou kunnen een DRIVER fout zijn , die ik echter NIET kon opsporen .Vraag is : is er een driver voor Win 7 ,en waar is die te vinden OF kan DESNOODS een Win Vista driver ook helpen ? Let wel dat ik enkele tijd geleden overschakelde van Win XP Pro naar Windows 7 ,de eenvoudigste versie ( = Home Premium ?).Dank bij voorbaat voor een vingerwijzing.

Geplaatst:

Ik werk met Windows 7 (32 bit) eenvoudige versie en installeerde de scanner Driver-32bit van Braun NovoScan I , wat mij echter geen werkzaam apparaat opleverde . Na zoeken op het internet heb ook een driver opgehaald (CyberViewCS_32bit_english_1[1].2F.exe (24,6 MB) die het probleem ‘zou’ oplossen , wat niet zo was.Dat was ook de oplossing die de medewerker van de winkel van aankoop mij eerst aanraadde , maar mij omwille van geen resultaat (schijnbaar gekend door BRAUN !) tenslotte zelf het toestel en zijn CD uittestte op hun CP (een win 7 64bit) en tot de volgende werkende oplossing kwam . Eerst doen zoals aanbevolen wordt en de scanner-driver-32 bit( in mijn geval) installeren en de CD niet verwijderen(!) . Het CONFIGURATIESCHERM openen en daarin het APPARAARBEHEER aanklikken. In het VENSTER met de getoonde reeks apparaten , BEELDAPPARATEN (camera’s en scanners) aanklikken en daar zou dan moeten een apparaat te zien zijn met (in mijn geval althans) een uitroepteken(!) in een gele driehoek. Klik RECHTS op dit driehoekje/apparaatje en in de geopende afrol klik je op de eerste regel ‘STUURPROGRAMMAS BIJWERKEN’. Een nieuw venster opent zich en daar moet je “OP MIJN COMPUTER NAAR STUURPROGRAMMAS ZOEKEN (stuurprogramma handmatig zoeken en installeren)”.Het volgend venster laat je kiezen WAAR je wilt zoeken (bladeren). Dan kies je de CD/DVD speler waar de schijf van BRAUN NOVOSCAN I zich nog steeds bevindt (bev. D:) en klikt op ‘volgende’. Het proces verloopt verder met de nodige aanwijzingen en aanbevelingen .Zo kun je, nadat de CP heropgestart is en je weer naar APPARAATBEHEER gaat , in de rubriek BEELDAPPARATEN (camera’s en scanners) zien dat in de plaats van een geel driehoekje met uitroepteken er nu “OVT scanner” staat . Normalerwijs is dan het driver-probleem opgelost , wat bij mij het geval is , want nu werkt mijn apparaat zoals het hoort. Ik denk dat de discussie hiermede zou kunnen gesloten worden , tenzij er andere problemen met BRAUN NovoScan I zouden opduiken .

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.