Ga naar inhoud

keuze's in excellijst laten samenvatten

SVD

Aanbevolen berichten

Hoi, ik worstel met volgend Excel probleem:

Ik heb een excelbestand, een database zeg maar, die bestaat uit een paar honderd lijnen dewelke allen zijn opgebouwd uit volgende cellen:

[TABLE=class: grid, width: 500, align: center]

[TR]

[TD]aanwezig[/TD]

[TD]voornaam[/TD]

[TD]naam[/TD]

[TD]straat[/TD]

[TD]nummer[/TD]

[TD]postcode[/TD]

[TD]stad[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Het is mijn bedoeling om deze database te gebruiken als een soort keuzelijst: in de kolommen 'aanwezig' plaats ik naar gelang mijn keuze een inhoud (bvb een X) ingeval ik die bepaalde persoon wil selecteren. Sommige personen hebben dus een X gekregen in de cel 'aanwezig', bij tal van anderen is deze cel gewoon leeg.

Eens dat gebeurt wil ik - in een ander bestand- graag een samenvatting krijgen: alle personen dewelke door mij werden geselecteerd (en dus een X kregen in de cel 'aanwezig) moeten in deze samenvatting voorkomen met al hun daarbijhorende gegevens.

Met andere woorden: alle lijnen waarbij in de cel 'aanwezig' een X staat moeten worden gekopieerd naar een andere bestand met hun volledige inhoud (zijnde voornaam, naam, straat, nummer, postcode en stad). Dit bestand is dan de samenvatting van mijn keuze in het eerste document.

Deze samenvatting zou eenvoudig en gebruiksvriendelijk moeten kunnen ontstaan, ik dacht aan een nieuwe knop of iets dergelijk.

Heeft hier iemand een idee hoe ik dit tot stand moet krijgen?

Bij voorbaat dank voor jullie tips,

svd

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.