Ga naar inhoud

Game Pc samenstellen

Noppius

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben net lid geworden van deze geweldige site. Had al heel wat dingen gelezen en nu het erop aan komt om een nieuwe pc samen te stellen kom ik naar de experts :-)

Hier gaan we dus:

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Games, simpel en eerlijk, ik wil Skyrim, Guild Wars 2 en Borderlands 2 kunnen spelen zonder veel toegevingen te doen
  2. Wat is mijn budget ? - ik kan tot 1300 max gaan maar dat is echt de top, liever rond 1000 euro
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - samenstelling, heb genoeg van die prefab dingen van merken. Ofwel zit er niet in wat je wilt, ofwel betaal je veel te veel voor wat je wil.
  4. Ga ik overklokken ? - nope, geen behoefte aan, ook niet genoeg kennis van overklokken om het te proberen
  5. Ga ik later upgraden ? - lijkt me wel nodig in de toekomst, maar zou toch een jaar of 2-3 goed willen zitten om de meeste nieuwe games te kunnen spelen (al dan niet aan max instellingen, zal later wat minder worden als de games zwaarder en zwaarder worden)
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - denk het niet momenteel. Heb het nu niet en ben nu ook tevreden met USB2 en zo, dus nee, het moet goed gamen, das het belangrijkste
  7. Ga ik zelf assembleren ? - als het niet teveel extra kost laat ik het liever doen door de professionals. Heb wel een vriend die het voor me zou kunnen doen.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - yep, windows 7 home premium 64 bit
  9. Ga ik zelf installeren ? - zou geen probleem mogen zijn om zelf te doen.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - nee
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? -een deftige monitor (dacht zo tussen 17 en 20 inch)
  12. Heb ik specifieke wensen ? - nee
  13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?-ik woon in België en heb geen voorkeur

Dan is het nu aan jullie mensen :-)

Alvast bedankt en tot snel hopelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenstelling:

Heb een aardige PC samengesteld die zeker geschikt is voor jouw doeleinden, alleen zit ik wel bijna tegen het maximale budget. Eventueel kan je de Mugen 3 processorkoeler weglaten, dan bespaar je zo'n 35 euro, maar heb je wel meer geluidsproductie en de processor zal minder koel blijven.

Als basis van deze samenstelling nemen we de Intel Core i5 3550, een zeer snelle processor, samen met Corsair Vengeance LP 8GB geheugen, geplaatst op een ASRock Pro3 Z77 moederbord.

De grafische pracht en praal wordt verzorgd door de GTX 660 Ti van Palit met aangepaste koeling, momenteel één van de snelste kaarten op de markt en uitermate geschikt voor gaming.

Als opstartschijf nemen we de Samsung 830 128GB SSD, voor een razendsnelle werking van je systeem. Opslag wordt verzorgd door de WD Caviar Green 2TB harde schijf. Uiteraard ontbreekt een DVD-brander niet.

Verder wordt alles gevoed door een Corsair GS600 en gestoken in een Antec ONE behuizing. Windows 7 Home Premium NL + assemblage is inbegrepen. (Weet je zeker dat je Windows 7 wilt?, aangezien Windows 8 reeds verkrijgbaar is...)

Wat betreft de monitor is er geen markt meer kleiner dan 22 inch, in de samenstelling zit een uitstekend 24-inch LED-beeldscherm van LG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Superjona, bedankt voor de vlugge reactie.

Ik heb ondertussen ook niet stil gezeten en na wat advies op de site Gamepc.nl terecht gekomen.

Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn met deze webshop en zou dus ook graag reacties gehoord (zowel goed als slecht als die er zijn natuurlijk)

Ik heb daar een systeempje ineen gezet en dat kwam op een aardig bedrag uit:

• 600 Watt Cooler Master voeding
  • 2 jaar carry-in (gratis service)
  • Cooler Master K-350 Advanced 3.0 Rood
  • Windows 7 Home Premium 64Bit + Gratis Windows 8 Pro
  • 22 inch LG E2242T-BN
  • 1Gbit netwerkkaart
  • 51-in-1 Cardreader
  • Nvidia GTX660Ti 2GB
  • DVD Brander Optical Disc Drive
  • 1000 GB SataIII Hardeschijf
  • Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600 Dual-Kit
  • 7.1 Geluidskaart
  • MSI H77MA-G43
  • Fluisterstille PC
  • Intel Core i5-3570K 3.40 GHz

Hier is een weblink (als het werkt :)Game PC, Game computers en Game accessoires - GamePC.nl

Het geheel zou 1202 euro kosten, wat ik best een goede prijs vind voor hetgeen dat je krijgt. Maar ik ben op hardware nogal een leek, dus als er dingen anders moeten zijn (of als het gewoon pure oplichterij is) laat het mij dan aub weten.

In verband met de zeer knappe samenstelling die je voor mij gemaakt hebt, ik zou daar een paar kleine dingen willen in aanpassen om zo de prijs wat omlaag te krijgen. Zo gaat de SSD eruit (nog iets te prijzig naar mijn goesting) en het scherm moet ook wat kleiner. Dacht aan max 22 inch vermits je vermelde dat dat zowat de kleinste maat is die je nog kan vinden. 24 inch is gewoon te groot voor de ruimte die ik ter beschikking heb en ik zit er ook veel te dicht bij voor een "groot" scherm.

Voor de rest ziet het er wel zeer goed uit, dus wacht ik nu vol spanning af wat jullie er van denken :)

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze twee systemen lijken goed op elkaar, maar reken wel dat de samenstelling nog steeds stukken goedkoper is omdat het scherm niet inbegrepen is bij GamePC.nl. Een kleinere monitor is absoluut geen probleem, ik heb hier de 24-inch monitor vervangen door een gelijkaardig 22-inch exemplaar. Verder heb ik de CPU-koeler weggelaten, aangezien je niet gaat overklokken. Hierdoor blijft de prijs beperkt en hou je toch nog een SSD in het systeem, wat voor een computer in deze prijsklasse helemaal normaal is. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Superjona,

nogmaals bedankt voor de vlugge reacties :-)

Ik had echter nog een vraagje. In je reactie zeg je dat er in de samenstelling van GamePc.nl geen scherm zit (of ik heb het verkeerd begrepen) maar er zit wel degelijk een scherm in, namelijk 22 inch LG E2242T-BN.

Ik heb ook de processor naar de i5-3450 veranderd omdat een goede vriend (met veel hardware kennis) me vertelde dat die even goed is als de i5-3570 als je niet gaat overklokken (en dat is niet mijn ding)

Ik heb nog even een korte samenvatting gemaakt van de nieuwe versie van mijn "toekomstige" pc :-)

Intel PC

• 2 jaar carry-in (gratis service)
  • Windows 7 Home Premium 64Bit + Gratis Windows 8 Pro
  • 22 inch LG E2242T-BN
  • 1Gbit netwerkkaart
  • 51-in-1 Cardreader
  • Nvidia GTX660Ti 2GB
  • DVD Brander Optical Disc Drive
  • 2000 GB SataIII Hardeschijf
  • Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600 Dual-Kit
  • 7.1 Geluidskaart
  • MSI H77MA-G43
  • Fluisterstille PC
  • Intel Core i5-3450 3.10 GHz
  • 600 Watt Cooler Master voeding
  • Cooler Master K-350 Advanced 3.0 Rood

Prijs : 1177 euro, all in

Denk je dat er voor de rest nog ergens moet gecorrigeerd worden? Of lijkt dit een echt degelijk systeem voor een scherpe prijs?

Nogmaals bedankt voor alle hulp en ik ga deze site zeker aan mijn vrienden aanraden!!

Groetjes

aangepast door Noppius
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft het scherm heb ik daar helemaal overgekeken, mijn excuses!

Maar de processor zou ik toch laten, de i5 3570 is niet meer of minder geschikt voor overklokken dan de 3450, maar de 3570 is wel wat sneller voor een heel klein prijsverschil.

Verder ziet het er goed uit hoor ;)

Laat je ons iets weten als je de PC binnen hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Superjona,

geen probleem hoor, iedereen kan wel eens iets over het hoofd zien.

Ik heb beslist om dan toch maar die 55 euro extra uit te geven en naar de 3570 versie van de i5 te gaan.

Ben nu nog even aant wachten op reactie van de shopmensen. Had te horen gekregen dat er maar 1 ventilator in de behuizing standaard zit, met nog ruimte voor 3 extra vents, maar zoals ik de info op de site begreep zitten er 2 vents in de case. Effe contact opgenomen met de site om te horen hoe het nu juist zit.

Als er 2 in zitten, dan wordt het bestel tijd en van zodra dat ik alles heb, en getest heb, laat ik zeker iets weten.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Hallo allemaal!

Heb gisteren mijn nieuwe pc ontvangen!

Alles zeer goed afgewerkt, stevig ingepakt en volledig volgens wensen klaar gemaakt.

Gewoon uitgepakt, alles aangesloten (keyboard gaan kopen, was ik vergeten, oeps) en opgestart.

Geen enkel probleem, gewoon wat instellen naar persoonlijke voorkeuren en klaar om te gamen

Vandaag een 4 tal uurtjes Guild Wars 2 gespeeld, alles op max, gewoon prachtig om te zien.

Morgen Skyrim uittesten en daarna nog heel veel plezier hebben van mijn aankoop!

Gamepc.nl is een zeer goede webshop met scherpe prijzen en ze leveren kwaliteit! Ik ben zeer tevreden en bedankt voor de verkregen hulp hier op het forum.

Tot gauw!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.