Ga naar inhoud

alle SDRAM wordt niet herkend - de 3 afzonderlijke modules werken wel


SeamanWest

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een pc met ASUS moederbord CUSL2-C. en Intel Pentium IIIE processor, 866MHz (6.5 x 133)

Ik ben er in geslaagd om de BIOS versie te updaten en momenteel betreft het dus ASUS CUSL2-C ACPI BIOS Revision 1009 (ipv initieel 1003).

Op de computer is Windows XP Home Edition 5.6.2600 geïnstalleerd (WinXP RTM)

OS Service Pack 3 geïnstalleerd.

Er steken drie modules SDRAM in van telkens 512MB

Hier kan je een uitgebreid hardwarerapport vinden

Het probleem is dat de Windows XP maar 512 MB herkend (ipv 1536 MB)….ook na de update van de BIOS versie.

En aan de modules ligt het ook niet, want ik heb ze één voor één en afzonderlijk in het eerste slot gestoken en ze werkten alle drie afzonderlijk zonder enig probleem. Maar nog met twee, nog met drie modules van 512 MB wordt er meer dan 512 MB herkend.

Hoe kan dit probleem dan wel verholpen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan ;-)

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.