Ga naar inhoud

Pc loopt continu vast

dynake

Aanbevolen berichten

• 2 weken later...

Sorry voor de laattijdige reactie. IK had niet door dat ik voor het vervolg van de discussie naar pagina 2 moest gaan.

Ik zat nl. te wachten op een reactie ivm het rapport van speccy waar ik de link had van doorgestuurd.

Ik heb ondertussen geen blue screen meer gehad.

Hoe dan ook, ik zal de chipset via setup uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat speccy rapport vragen wij om een beter inzicht te krijgen in de hardware waarmee we te maken hebben en zo gericht naar drivers te gaan zoeken.

Aangezien je de herinstallatie hebt uitgevoerd vanaf de recovery schijf, heb je in principe alle juiste drivers en moesten wij niet meer op zoek :-)

Hoe is de setup van de chipset verlopen?

Heeeft het enige invloed (gehad) op de problemen of de werking van de pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Complete ramp! Direct na het uitvoeren van de setup van de chipset is het systeem terug helemaal in de soep gedraaid.

Ik heb met de moed der wanhoop verschillende dingen geprobeerd, zonder succes.

Voor deze laatste actie was het systeem terug redelijk stabiel, maar nu continu blue screen en vastlopen en spontaan herstarten...

Ik geef je beknopt de probeersessie van deze middag...

1. zeer langzame opstart

2. melding windows niet legitiem - hoewel deze geinstalleerd was bij de aankoop

3. wermgr.exe toepassingsfout - I/O foutstatus van 0xc0000010

4. blue screen gevolgd door spontane herstart

5. spontane schijfcontrole met aantal correcties van indexen etc

6. spontane herstart

7. kan geen verbinding met Group Policy Client-Service maken

8. winoptimizer ashampoo uitgevoerd met registercontrole

9. windows defender update uitgevoerd en scan gestart

10. blue screen tijdens scan win defender

11. spontane herstart - zeer langzaam - tijdens herstart blue screen

12. opgestart in veilige modus met nerwerk

13. systeem stopt bij laden van driver atipcie.sys en herstart spontaan

14. tussengekomen en systeem afgesloten dmv knop

Eerder had ik al geprobeerd om in veilige modus (systeem is dan enigzins werkbaar)

1. een systeemherstel uit te voeren - zonder succes omdat geen herstelpunt wordt gevonden (hoewel er zeker verschillende moeten bestaan)

2. het stuurprogramma voor ATI Radeon HD5670 bij te werken - geen recenter driver gevonden

Ik begin stilaan te denken dat er een complete herinstallatie zit aan te komen. Toch veel twijfels over het resultaat, omdat de vorige herinstallatie het probleem met blue screen niet heeft opgelost.

Wat nu ???

Bedankt om je nog effe te verdiepen in deze weerspannige problematiek :adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is er iets mis met de harde schijf zodat de geinstalleerde bestanden en drivers worden en daardoor de BSOD veroorzaken.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Je kan ook een grondige geheugentest doen met Memtest86+

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

Beide test worden uitgevoerd vanaf de cd en hebben dus de harde schijf niet nodig om correct te werken.

Als je tijdens het uitvoeren van de schijfcontrole en de geheugentest nog steeds blue screens krijgt, vrees ik dat het probleem bij het moederbord zit.

aangepast door Dasle
Link aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites

De controle met seatools gaf onmiddellijk een continue reeks van fouten. Onleesbare sectoren en geen herstel uitgevoerd.

De test werd ook relatief snel afgebroken.

Betekent dit dat de HD defect is, of opnieuw moet geformatteerd worden? Of is het gewoon omdat het geen seagate HD is?

De memtest is ook uitgevoerd gedurende ongev 7 u, deze test gaf geen fouten aan.

Gedurende het uitvoeren van beide testen is er geen enkele keer een blue screen probleem geweest.

Ik vermoed dat ik me stilaan moet voorbereiden op het proberen van een BU te maken en nadien een systeemherstel. Hopelijk lukt dit in veilige modus, en blijft de boel toch een beetje stabiel.

Kan ik de bestanden op de HD bereiken door vb een opstart-USBstick te maken en zo het bluescreen probleem omzeilen ?

Andere nuttige tips ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze tool van seagate werkt ook op andere schijven hoor, dat is geen probleem.

Gezien de resultaten is het heel waarschijnlijk dat je harde schijf defekt is.

Je kan proberen om met een Ubuntu live cd op te starten om je bestanden te recupereren.

Meer informatie hierover kan je lezen in deze handleiding.

Als je daarna de harde schijf gaat formatteren, ben je ook de herstelpartitie kwijt en kan je windows niet meer installeren zonder installatiedvd. Als je een windows 7 installatiedvd hebt, zou je dit kunnen proberen maar er is geen enkele garantie dat hiermee het probleem is opgelost.

Je kan ook de pc binnenbrengen bij de verkoper met de vraag om het probleem na te kijken en als de harde schijf dan vervangen wordt, zet de winkel er wel opnieuw windows 7 op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.