Ga naar inhoud

Trojans PSW.Agent.ASJX en PSW.Agent.AUET verwijderen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen kape,

Daar de pc toch wat trager werd had ik er niet zo'n goed gevoel bij. Daarom heb ik extra hulp gezocht door het posten van het probleem op een ander hulpforum. Uiteraard met de melding dat ik hier reeds goede hulp had gekregen, want mijn doelstelling was uiteraard niet om mensen dubbel werk te laten doen of tegen elkaar uit te spelen. Ik was op zoek naar een oplossing. Daarom ook hier mijn terugkoppeling, zodat jij ook weet hoe het is verlopen.

Uiteindelijk heb ik nog 2 programma's gedraaid op de pc met resultaat!

TDSSKiller.exe --> heeft een trojan uit de root verwijderd (Rootkit.Boot.Sinowal.B)

AdwCleaner.exe --> heeft ook nog het e.e.a. verwijderd (files en sleutels)

Hieronder de link van de thread op nucia.eu:

[beantwoord] Trojans PSW.Agent.ASJX en PSW.Agent.AUET verwijderen

AVG2013 scan gedraaid: "Gefeliciteerd, geen bedreigingen gevonden"

Het enige wat mij onduidelijk is, is dat AVG2013 melding maakt van de trojans PSW.Agent.ASJX en PSW.Agent.AUET terwijl door TDSSKiller uiteindelijk Backdoor.Win32.Sinowal.d is verwijderd...

Nogmaals dank voor je hulp en vereende krachten hebben ook deze bastard gekilled :)

Groet, DrBibber

aangepast door DrBibber
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft een vreemd verhaal waarom AVG enkel die Sinowal ontdekt en alle andere scanners geen kik geven. Daar heeft mij nog niemand een zinnig antwoord op kunnen geven. En in het geval van Sinowal is TDSS Killer inderdaad de perfecte oplossing. De benaming van de besmettingen is een andere zaak. Alle malwarebedrijven hanteren een eigen codering voor virussen ... en zo zal je wel meer ontdekken dat er voor dezelfde besmettingen verschillende benamingen circuleren, naargelang de scanner waar je mee werkt.

Maar eind goed, al goed ... had trouwens je post op Nucia al gezien en gevolgd. TDSS Killer heeft daar de doodsteek gegeven :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.