Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hey iedereen,

Allereerst mijn excuses als dit in een verkeerd subforum staat, maar dit leek mij het juiste..

Ik heb Windows 8 gekocht, en ik heb geopteerd voor een clean install, dus volledig de latop formatteren, en zo vanaf de cd-rom Windows 8 installeren.

Ik heb wel een back-up gemaakt, maar dat is onderverdeeld in een stuk of 25 .zip folders, lijkt mij ook niet handig om daar de juiste drivers in te gaan zoeken.

Er is mij verteld geweest dat Windows 8 de meeste drivers die ik had zelf zou detecteren, maar dit bleek dus niet het geval. Ik kan mijn volumeknoppen op m'n klavier niet meer gebruiken, mijn card-reader werkt niet meer, USB poorten werken ook niet meer, kan iemand me helpen om al m'n standaard drivers terug te krijgen ?

Ik heb een 17" ASUS N73S laptop, maar op de website van ASUS vind ik er zelf niks over.

Alvast bedankt.

aangepast door JonasB
Geplaatst:

Hmm, dat lukt niet. Ofwel is de software niet compatibel, ofwel merk ik geen verschil. De laptop terug naar fabrieksinstellingen brengen lukt ook niet (meer). Ofwel is het een andere knop dan dat het in Windows 7 was.

Ik moet wel zeggen dat ik voor de installatie van Windows 8 2 partities had, en nu 1 partitie. (dus van 2 kleine harde schijven heb ik 1 groot gemaakt, kan het daarmee te maken hebben ?)

Ik heb nu Windows 8 64-bit. Mijn Windows 7-versie was ook 64-bit. Ik heb eigenlijk de volledige lijst gedownload, met uitzondering van EMI & Safety, Manual, BIOS-toestanden, LAN Drivers, en een aantal Utilities die ik toch nooit gebruikte (zoals GateCloud enzo)

Mijn USB-poorten en card-reader gaan ondertussen wel al (ik denk door die chipset), maar de volumeregeling gaat nog niet vanop de knoppen naast m'n klavier.

aangepast door JonasB
Geplaatst:

Heb je volgende drivers geïnstalleerd? Indien niet voer dan ook uit.

Bij aanwijsapparaat: Touchpaddriver

Bij Utlilities: ATKACPI driver and hotkey- related utilities

Bij overige: Keybord device filter utility

De touchpaddriver had ik al geïnstalleerd. De andere 2 niet, na het installeren en herstarten werkt het terug! :adore:

In ieder geval bedankt voor je tijd en hulp, en de oplossing natuurlijk! :top:

aangepast door JonasB
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.