Ga naar inhoud

Wederom een VIRUS :-(


Aanbevolen berichten

Beste, beste, beste, beste, beste, beste,

Ik heb wederom (en ondanks AVG-antivirus) een virus op mijn PC.

Jullie kunnen er niets aan doen en jullie hebben mij altijd geweldig geholpen, maar ik word er inmiddels wel een beetje moe van. Steeds om de paar maanden dit gedoe.

Ik had de hoop alvast een MBAM-logje te kunnen plaatsen, maar zelfs veilige modus kan mij niet helpen.

Wanneer ik mijn PC opstart in veilige modus zie ik heel kort even het gebruikelijke bureaublad met hele grote pictogrammen, maar al heel snel zie ik vervolgens dat mijn beeldscherm geheel wit wordt. Het enige dat zichtbaar is, is de muis. Ik heb geen start-knop, geen taakbalk, helemaal niets. Wanneer ik mbv crtl-alt-del mijn PC afsluit, dan verdwijnt het witte scherm weer en zie ik even vluchtig weer de normale bureaublad van de veilige modus.

Ik vermoed dat in dit geval de enige oplossing is om dit probleem aan te pakken via "veilige modus in promptopdracht". Nou ja, dat gok ik. Want alleen als ik in die modus opstart krijg ik niet een wit scherm.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stap 1

Download op een andere niet geïnfecteerde computer de kaspersky Rescue CD en sla deze op je bureaublad op.

Download daarna IMG Burn, unzip en installeer dit programma. Standaard worden deze bestanden geplaatst in de map C:\Program Files\ImgBurn. Klik daar op ImgBurn.exe om het programma op te starten. Gebruikers van Vista en Windows 7 moeten dit “uitvoeren als administrator”.

  • Start "IMG burn" en klik op "Schrijf image bestand naar schijf"
  • Selecteer het image bestand van de Kaspersky Rescue CD en klik op de knop "Schrijf"

Stap 2

Voer dit uit op de geïnfecteerde computer.

  • Stop de Kaspersky Rescue CD, in de PC.
  • Start die PC opnieuw op.

3. Opstarten van de Kaspersky Rescue CD.

Info:

Als u problemen heeft met het opstarten vanaf de rescue cd controleer dan de instellingen in de BIOS voor het opstarten vanaf een bootable CD.

:>: Hier staat beschreven hoe u de CD / DVD drive als first boot device kunt instellen.

Kasusb2.jpg

Druk op bovenstaande venster op een willekeurige "toets" om van de Kaspersky Rescue CD te starten.

Kasusb3.jpg

Kies is het bovenstaande scherm de de gewenste taal wat standaard op Engels staat ingesteld en druk op "Enter"

Kasusb4.jpg

Druk in het bovenstaande op "1" en om door te gaan.

Kies in het volgende scherm de optie "Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus" en druk op enter.

Kasusb6.jpg

Windowsunlocker

  • Als de computer is opgestart van de Kaspersky Rescue CD klik dan op de start (KDE) knop in de taakbalk en klik op "Terminal"
    Kaswu1.jpg
  • Geef in de terminal het commando windowsunlocker op gevolgd door enter.
  • Via de terminal zullen nu de registerwaarden die door de ransomware infectie zijn aangemaakt hersteld worden.
  • In het rode en groene kader hieronder kunt u zien dat de registerwaarden zijn hersteld.
    Kaswu2.jpg
  • Herstart de computer.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kape,

Wederom bedankt.

Het was wel even puzzelen, want de beschrijving was niet helemaal kloppend.

ik weet niet of je wilt weten wat er anders was, maar ik geef het toch maar even mee. Misschien dat je hierdoor besluit om de handleiding enigzins aan te passen.

Zo werd er gevraagd welk "operation systeem" ik wil gebruiken. Keuze tussen: Windows Setup en Windows 7.

De eerste keer gebruikte ik windows 7 maar toen verscheen er een ander venster. Zie de bijgevoegde foto. Dit venster heb ik genegeerd en heb je beschrijving verder uitgevoerd. Nadat ik "windowsunlocker" had ge-entered werd mij gevraagd om een keuze te maken:

"Pleas, select command to execute:

1 - Unlock Windows

2 - Save boot sector copies

0 - Exit

(1) :>"

Logisch gekozen voor optie 1. Hierna verscheen er het eea aan tekst en daarna werd weer de hierboven beschreven keuzes aan mij voorgelegd. Ik dacht dat er iets niet goed was gegaan dus heb ik verder hier niet op gereageerd en heb ik het venster gesloten dmv het kruisje en de PC opnieuw opgestart.

De tweede keer koos ik, toen mij werd gevraagd welk operation systeem ik wilde gebruiken, voor Windows setup.

Wederom verscheen het venster dat ik hierbover ook heb beschreven en genegeerd en ben weer verder gegaan met de handleiding.

Nadat ik keuze 1 'Unlock windows' had gekozen, kreeg ik weer hetzelfde riedeltje en daarna koos ik voor de getoonde keuze 0 "Exit". Hierna de PC weer herstart en nu ging hij rechtstreeks naar het normale inlogscherm dat ik altijd heb. En had ik weer gewoon toegang tot mijn account.

Hierna direct MBAM gestart als administrator en kreeg tijdens enkele detecties.

Deze heb ik na de scan verwijderd.

Zie hieronder voor mijn logje.

Malwarebytes Anti-Malware 1.65.1.1000

www.malwarebytes.org

Databaseversie: v2012.11.14.06

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS

Internet Explorer 9.0.8112.16421

Yvonne :: YVONNE-HP [administrator]

14-11-2012 20:59:04

mbam-log-2012-11-14 (20-59-04).txt

Scantype: Snelle scan

Ingeschakelde scanopties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM

Uitgeschakelde scanopties: P2P

Objecten gescand: 218607

Verstreken tijd: 2 minuut/minuten, 19 seconde(n)

Geheugenprocessen gedetecteerd: 0

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen gedetecteerd: 0

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels gedetecteerd: 0

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerwaarden gedetecteerd: 0

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerdata gedetecteerd: 0

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Mappen gedetecteerd: 0

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Bestanden gedetecteerd: 2

C:\Users\Yvonne\AppData\Roaming\msconfig.dat (Trojan.Winlock) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\Users\Yvonne\0.8440488850507153.exe (Trojan.Agent.Gen) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

(einde)

- - - Updated - - -

En ook maar meteen een HJT-logje:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 21:19:50, on 14-11-2012

Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)

MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16450)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Odometer\hpsysdrv.exe

C:\Program Files (x86)\Common Files\Corel\Corel PhotoDownloader\Corel Photo Downloader.exe

C:\Program Files (x86)\PictureMover\Bin\PictureMover.exe

C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE

C:\Program Files (x86)\Hp\HP Software Update\hpwuschd2.exe

C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe

C:\Program Files (x86)\HTC\HTC Sync 3.0\htcUPCTLoader.exe

C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgtray.exe

C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\vprot.exe

C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Users\Yvonne\Downloads\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://g.uk.msn.com/HPCON/8

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm

F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,

O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgssie.dll

O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll

O2 - BHO: Aanmeldhulp voor Windows Live ID - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: AVG Security Toolbar - {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} - C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\13.2.0.5\AVG Secure Search_toolbar.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} - C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\13.2.0.5\AVG Secure Search_toolbar.dll

O4 - HKLM\..\Run: [startCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun

O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] c:\Program Files (x86)\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Norton Online Backup] C:\Program Files (x86)\Symantec\Norton Online Backup\NOBuClient.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Easybits Recovery] C:\Program Files (x86)\EasyBits For Kids\ezRecover.exe

O4 - HKLM\..\Run: [PDF Complete] C:\Program Files (x86)\PDF Complete\pdfsty.exe

O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [HTC Sync Loader] "C:\Program Files (x86)\HTC\HTC Sync 3.0\htcUPCTLoader.exe" -startup

O4 - HKLM\..\Run: [AVG_TRAY] "C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgtray.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [vProt] "C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\vprot.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [HF_G_Jul] "C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\HF_G_Jul.exe" /DoAction

O4 - HKLM\..\Run: [ROC_ROC_JULY_P1] "C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\ROC_ROC_JULY_P1.exe" / /PROMPT /CMPID=ROC_JULY_P1

O4 - HKLM\..\Run: [Corel File Shell Monitor] c:\Program Files (x86)\Corel\Corel PaintShop Photo Pro\X3\PSPClassic\CorelIOMonitor.exe

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime

O4 - HKCU\..\Run: [Corel Photo Downloader] "c:\Program Files (x86)\Common Files\Corel\Corel PhotoDownloader\Corel Photo Downloader.exe" -startup

O4 - Startup: OneNote 2007 Schermopname en Snel starten.lnk = C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE

O4 - Global Startup: Snapfish PictureMover.lnk = C:\Program Files (x86)\PictureMover\Bin\PictureMover.exe

O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000

O8 - Extra context menu item: Free YouTube Download - C:\Users\Yvonne\AppData\Roaming\DVDVideoSoftIEHelpers\freeytvdownloader.htm

O8 - Extra context menu item: Free YouTube to MP3 Converter - C:\Users\Yvonne\AppData\Roaming\DVDVideoSoftIEHelpers\freeyoutubetomp3converter.htm

O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra button: Verzenden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Verz&enden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL

O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll

O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll

O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics

O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll

O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgpp.dll

O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~2\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL

O18 - Protocol: viprotocol - {B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9} - C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Search\ViProtocolInstaller\13.2.0\ViProtocol.dll

O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)

O23 - Service: AMD External Events Utility - Unknown owner - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe (file missing)

O23 - Service: AVGIDSAgent - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgidsagent.exe

O23 - Service: AVG WatchDog (avgwd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgwdsvc.exe

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: Easybits Services for Windows (ezSharedSvc) - EasyBits Software AS - C:\Windows\System32\ezSharedSvcHost.exe

O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)

O23 - Service: ForceWare Intelligent Application Manager (IAM) - Unknown owner - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin32\nSvcAppFlt.exe

O23 - Service: GameConsoleService - WildTangent, Inc. - C:\Program Files (x86)\HP Games\HP Game Console\GameConsoleService.exe

O23 - Service: Google Updateservice (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google Update-service (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: HitmanPro 3.6 Crusader (Boot) (HitmanPro36CrusaderBoot) - Unknown owner - C:\Program Files\HitmanPro\HitmanPro.exe (file missing)

O23 - Service: HP Support Assistant Service - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\hpsa_service.exe

O23 - Service: HP Client Services (HPClientSvc) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Client Services\HPClientServices.exe

O23 - Service: HP Quick Synchronization Service (HPDrvMntSvc.exe) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Shared\HPDrvMntSvc.exe

O23 - Service: HP Software Framework Service (hpqwmiex) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - c:\Program Files (x86)\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe

O23 - Service: McAfee Security Scan Component Host Service (McComponentHostService) - McAfee, Inc. - C:\Program Files (x86)\McAfee Security Scan\2.0.181\McCHSvc.exe

O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files (x86)\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe

O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: Norton Online Backup (NOBU) - Symantec Corporation - C:\Program Files (x86)\Symantec\Norton Online Backup\NOBuAgent.exe

O23 - Service: ForceWare IP service (nSvcIp) - Unknown owner - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin32\nSvcIp.exe

O23 - Service: Internet Pass-Through Service (PassThru Service) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\HTC\Internet Pass-Through\PassThruSvr.exe

O23 - Service: PDF Document Manager (pdfcDispatcher) - PDF Complete Inc - C:\Program Files (x86)\PDF Complete\pdfsvc.exe

O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: Protexis Licensing V2 (PSI_SVC_2) - Protexis Inc. - c:\Program Files (x86)\Common Files\Protexis\License Service\PsiService_2.exe

O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files (x86)\Skype\Updater\Updater.exe

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)

O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)

O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)

O23 - Service: vToolbarUpdater13.2.0 - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Search\vToolbarUpdater\13.2.0\ToolbarUpdater.exe

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)

O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)

O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)

O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--

End of file - 12533 bytes

In ieder geval weer heel erg bedankt alvast.

Groetjes Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik het goed dat het HJT-logje er ook mooi uitziet?
Inderdaad ... dat is ook weer OK. Je mag nu enkel de restjes van de besmetting nog opruimen.

Download CCleaner.

Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten). In Windows 7

  • via Start -> Configuratiescherm -> Systeem & Beveiliging -> Systeem -> Systeembeveiliging -> schakel nu systeemherstel uit door de gewenste schijf te selecteren en op "configureren" te klikken.
  • Klik nu op "verwijderen" om alle herstelpunten te verwijderen.
  • Klik op "Toepassen" en "OK".
  • Ga nu terug naar “Systeembeveiliging” en maak meteen een nieuw herstelpunt, zodat je niet hoeft te wachten op een automatisch herstelpunt van het systeem.
  • Kies voor “Maken”. Geef het herstelpunt een eigen naam en klik op “Maken”.
  • Herstart nu de PC.

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is, mag je hieronder op "markeer als opgelost" tokkelen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.