Ga naar inhoud

Geen toegang tot bestanden op de externe harde schijf


KristinaMaric

Aanbevolen berichten

Een aantal maanden geleden heb ik al mijn back up bestanden die op mijn externe harde schijf staan aangeduid als 'alleen lezen', dit omdat de schijf af en toe ook door anderen werd gebruikt en ik het risico niet wou lopen dat iets verloren gaat.

Afgelopen weekend kwam ik erachter dat ik geen toegang meer heb tot deze bestanden. Wanneer ik bij de eigenschappen van de map het vinkje bij 'alleen lezen' weghaal krijg ik te zien dat ik administrator rechten nodig heb hiervoor, maar ik ben ook de administrator. Daarna kan ik nog op 'doorgaan' klikken, maar al gauw krijg ik weer te zien 'toegang geweigerd'. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Alvast bedankt voor de suggesties :-):-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke windows versie draai je ?

Afhankelijk van de versie kan je gewoonlijk jezelf als admin "eigenaar" van de bestanden of mappen maken. Daarna kan je de rechten voor eventuele andere accounts ook aanpassen.

Even terzijde, een backup schijf uitlenen is mijns inziens niet zo een goed idee vrees ik :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik windows 7 ultimate, 64 bits.

Ik heb dat reeds geprobeerd, maar het mocht niet baten, want ook dan krijg ik te zien dat ik tot veel bestanden geen toegang heb.

Het is ook niet echt dat ik het uitdeel, maar de schijf is aangesloten op de televisie zodat mijn ouders ook de films en dergelijke die erop staan kunnen kijken. Het is niet zo dat zij iets aan deze map hebben gedaan. xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.