Ga naar inhoud

Windows updat gaat fout; verkeerde dll

Compuprutser

Aanbevolen berichten

Beste mensen, goedemorgen,

Op mijn pc met Windows 7 gaat sinds een paar dagen het volgende fout:

• Flashplayer updaten/installeren lukt niet. Foutmelding dat jscript9.dll een verkeerde versie heeft, of beschadigd is.
  • Windows Update mislukt voor updates van Microsoft Framework 4.

Kunnen deze 2 problemen iets met elkaar te maken hebben?

Wat kan ik doen om dit te verhelpen?

NB. Op de pc is GData actief en up-to-date, evenals Spybot Search and Destroy en McAfeee Site Advisor. Er zijn geen problemen en/of malware gedetecteerd.

Mvg,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download deze clean fix en installeerthet.

1. Ga via Start --> Configuratiescherm --> Programma's --> Programma's en onderdelen naar Een programma verwijderen.
    Zoek in de lijst naarMicrosoft.Net Framework 4 Client Profile, klik er met rechts op en klik dan op Verwijderen / Wijzigen.
    In het scherm dat zich nu opent kies je voor Oorspronkelijke staat van .Net Framework 4 Client Profile herstellen, nadien klik je op Volgende.
    Start je systeem opnieuw op na het uitvoeren van het herstel en kijk of de installatie van de updates kan uitgevoerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze reactie.

Ik heb Framework hersteld zoals beschreven en nu lukte de update wèl.

Maar wat moet of kan ik met Clean fix?

De link daarheen werkt trouwens niet, Firefox kan de server http://xn--http-4b7a/cid-27e6a35d1a492af7.skydrive.live.com/self.aspx/Blog_Tools/dotnetfx_cleanup_tool.zip niet vinden.

En hoe herstel ik de kennelijk beschadigde jscript9.dll? Overschrijven met dezelfde file van een andere pc met Windows 7 lukt niet, zelfs niet in de veilige modus van Windows.

Ik houd mij aanbevolen voor verdere adviezen.

Mvg,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\\Logs\\CBS\\CBS.log > "%userprofile%\\Desktop\\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Het heeft nogal lang geduurd eer ik dit kon doen, maar vandaag lukte het. Het tekstbestand gaan hierbij.

Het kwam niet op het bureaublad te staan, daarom heb ik het er handmatig heen gekopieerd van uit de map in Windows.

Inmidels heb ik weer problemen met Framework, updaten lukt weer niet en de reparatieslag uit de eerdere post ook niet.

Nadat ik de sf-scan had gedaan, waarbij niet alle beschadigde bestanden konden worden gerepareerd, wilde de pc ook niet meer opstarten. Er was een automatisch opstartherstel nodig, waarbij werd hersteld naar een een eerder herstelpunt.

Graag hulp bij al deze problemen. Dank alvast.

Mvg,

Henk

CBS.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.