Ga naar inhoud

kan ik het totaal aantal records van een queryselectie laten weergeven in een veld?

Hildespo

Aanbevolen berichten

kan ik ervoor zorgen dat het aantal records van een bepaalde selectie in een query automatisch weergegeven wordt in een veld van een andere tabel?

concreet: ik heb een tabel met de gegevens van onze clubs, waaronder ook een veld 'aantal leden' en een andere tabel met de leden van de clubs. Kan ik in de 1e tabel in het veld 'aantal leden' het aantal laten verschijnen van het aantal aangesloten leden uit de 2e tabel?

Belangrijke opmerkingen: wij werken nog met Access 2003 (door omstandigheden kunnen we nog niet veranderen)

alvast bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan een subformulier had ik ook al gedacht, maar dan moet ik vermoedelijk voor elke club een aparte query maken om de leden van die club uit de tabel te halen en dat gaat over 140 clubs...

maar wat ik bedoelde was of ik in een query de leden van een club kan selecteren en dan het aantal leden (bvb. het getal 10), automatisch kan laten verschijnen in het veld 'aantal leden' in de tabel clubs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het is niet de bedoeling om de leden er dubbel in te steken, enkel het 'aantal' laten vermelden in een veldje, om zo een totaal van onze aangesloten leden te kunnen berekenen in een rapport.

bvb. in een query selecteren ik de leden van club A die op dit moment aangesloten zijn

20 leden blijken aangesloten te zijn

in de tabel van de clubgegevens wil ik in het veld dat 'aantal leden' noemt, het getal 20 automatisch laten invullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.