Ga naar inhoud

Weer trage PC

agie

Aanbevolen berichten

• Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mag ik met aandrang vragen om geen programma's te verwijderen of (te downloaden en) installeren tenzij wij dit aangeven.

Start malwarebytes op en doe een volledige scan.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en kan er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.

Voeg de logje toe aan een volgend bericht.

Voer dan het volgende uit.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd en een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer HijackThis opnieuw te installeren maar dit lukt niet er volgt een melding van - zie bijlage.

In C: zie ik dat er nog steeds de oude instalatie van 2010 erin staat!!!

Ik heb eerst de oude verwijderd met CCleaner willen deinstaleren maar iedere keer wanneer ik de 'nieuwe opstart krijg ik de melding dat deze al reeds bezig is.

Waarschijnlijk komt dit omdat ik na instalatie de snelkoppeling heb gebruikt en deze heb afgebroken omdat ik windows Vista in C: als administrator moest openen.

In ieder geval lukt het me nu niet.

De PC werkt weer niet optimaal, het duurt wel zeker een half uur voor dat er snelheid komt pagina's van internet openen duurt minuten -meerdere dingen tegelijk dreigt de PC vast te lopen.

Pas naar langere tijd werkt de PC optimaal......maar ja dan ben ik wel 45 min. later!

Met mijn Ziggo -provider heb ik intussen contact gehad en die zegt dat alles goed moet werken.

Er is nog naar mijn instelling van het Modem gekeken en enkel wijzigingen gedaan en dat leek te helpen .

Maar nu......hopeloos!

Intussen heb ik ook de draadlose verbinding uit geschakeld omdat dit ongeveer hetzelfde probleem geeft.

kortom ik kom er niet aan uit!!!

post-25089-1417705211,8545_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer HijackThis opnieuw te installeren maar dit lukt niet er volgt een melding van - zie bijlage.
Als je deze foutmelding van de afbeelding krijgt, kies dan voor verwijderen.

Ruim dan het register op met CCleaner en probeer dan hijackthis opnieuw te installeren.

Als dit alles niet lukt, download dan het exe bestand ipv de msi.

In C: zie ik dat er nog steeds de oude instalatie van 2010 erin staat!!!

Over welk programma gaat het hier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat over Hijack download van 2010 die ik eerst heb verwijderd en daarna je link heb gebruikt.

Ik heb nu Hijack exe gebruikt ...download ging prima.

De pc werkt nu prima waarom nu wel is de vraag!

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 14:02:11, on 4-12-2012

Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)

MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16455)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe

C:\Program Files\Canon\MyPrinter\BJMYPRT.EXE

C:\Program Files\Canon\SolutionMenu\CNSLMAIN.EXE

C:\Program Files\Google\Quick Search Box\GoogleQuickSearchBox.exe

C:\Program Files\ScanSoft\OmniPageSE4\OpWareSE4.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\On-Screen OSD Indicator\OSD.exe

C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe

C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

C:\Windows\ehome\ehtray.exe

C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK32.EXE

C:\Users\riekie\AppData\Roaming\BrowserCompanion\tcbhn.exe

C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe

C:\Windows\ehome\ehmsas.exe

C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

C:\hp\kbd\kbd.exe

C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\Users\riekie\Downloads\HijackThis.exe

C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Symbaloo | Je persoonlijke Startpagina

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = MSN.com

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll

O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: Windows Live Messenger Companion Helper - {9FDDE16B-836F-4806-AB1F-1455CBEFF289} - C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O3 - Toolbar: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll

O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll

O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KbdStub.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [avast] "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\avastUI.exe" /nogui

O4 - HKLM\..\Run: [CanonMyPrinter] c:\program files\canon\myprinter\bjmyprt.exe /logon

O4 - HKLM\..\Run: [CanonSolutionMenu] c:\program files\canon\solutionmenu\cnslmain.exe /logon

O4 - HKLM\..\Run: [Google Quick Search Box] "c:\program files\google\quick search box\googlequicksearchbox.exe" /autorun

O4 - HKLM\..\Run: [OpwareSE4] c:\program files\scansoft\omnipagese4\opwarese4.exe

O4 - HKLM\..\Run: [OsdMaestro] c:\program files\hewlett-packard\on-screen osd indicator\osd.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun

O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe

O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK32.EXE

O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200

O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Companion\companionlang.dll,-600 - {0000036B-C524-4050-81A0-243669A86B9F} - C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll

O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics

O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} - http://gfx1.hotmail.com/mail/w2/resources/VistaMSNPUpldnl-nl.cab

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1272387255067

O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1293400404301

O16 - DPF: {CAC677B6-4963-4305-9066-0BD135CD9233} - http://as.photoprintit.de/ips-opdata/layout/default01/activex/IPSUploader4.cab

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab

O16 - DPF: {E77F23EB-E7AB-4502-8F37-247DBAF1A147} - http://gfx1.hotmail.com/mail/w4/m3/photouploadcontrol/VistaMSNPUpldnl-nl.cab

O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll

O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe

O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe

O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe

O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe

O23 - Service: Google Updateservice (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google Update-service (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: HP Health Check Service - Hewlett-Packard - c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\hphc_service.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - c:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - c:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe

O23 - Service: MBAMScheduler - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamscheduler.exe

O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe

O23 - Service: SupportSoft Sprocket Service (KPN) (sprtsvc_KPN) - SupportSoft, Inc. - C:\Program Files\KPN\bin\sprtsvc.exe

--

End of file - 8014 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Malwarebytes Anti-Malware 1.65.1.1000

Malwarebytes : Free anti-malware download

Databaseversie: v2012.12.02.03

Windows Vista Service Pack 2 x86 NTFS

Internet Explorer 9.0.8112.16421

riekie :: PC_VAN_RIEKIE [administrator]

4-12-2012 15:51:00

mbam-log-2012-12-04 (15-51-00).txt

Scantype: Volledige scan (C:\|D:\|)

Ingeschakelde scanopties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM

Uitgeschakelde scanopties: P2P

Objecten gescand: 373987

Verstreken tijd: 1 uur/uren, 57 minuut/minuten, 9 seconde(n)

Geheugenprocessen gedetecteerd: 0

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen gedetecteerd: 0

Registersleutels gedetecteerd: 0

Registerwaarden gedetecteerd: 0

Registerdata gedetecteerd: 0

Mappen gedetecteerd: 0

Bestanden gedetecteerd: 0

(einde)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even dit....mijn PC werkt op dit moment normaal maar....ik hou het even in de gaten, vaak na verloop van tijd beginnen de problemen weer opnieuw.

Even nog een vraag: als ik CCleaner gebruik geeft deze altijd aan dat er bestanden van Internet Exployer zijn opgeruimd, terwijl ik nooit IE gebruik maar Google Chrome.

Kan dit een reden zijn wat vertraging veroorzaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nooit IE gebruikt, zullen er ook weinig tot geen (tijdelijke) bestanden verwijderd worden van IE.

Maar omdat IE wel op je systeem staat, wordt het ook vermeld in het overzicht.

In principe heeft dit geen invloed op de snelheid van de pc.

Als het weer traag gaat, kan je misschien het volgende doen.

Druk gelijktijdig de toetsen Ctrl-Alt en Delete in en kies nu "Taakbeheer starten".

Selecteer de Tab Processen en klik vervolgens onderaan op "Processen van alle gebruikers weergeven".

Klik nu op de hoofding van de kolom "processor" (of CPU) tot de processen die cpu verbruiken bovenaan staan.

Zo zie je welk proces het meeste van je cpu kracht vraagt.:top:

Maak nu van je Taakbeheer een afbeelding en voeg dit toe als bijlage in je volgende bericht zodat wij kunnen zien welk Proces/Processen zorgt voor de hoge CPU belasting.;-)

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.