Ga naar inhoud

Weer trage PC

agie

Aanbevolen berichten

Op de afbeeldingen is het taakbeheer het enige wat cpu verbruikt.

Hoe lang stond de pc al aan toe je de afbeeldingen maakte?

Welke virusscanner gebruik je?

Als die staat ingesteld om bij het opstarten een scan te doen, kan het zijn dat tijdens het scannen je systeem trager werkt.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik gebruik Avast als virus scanner en heb de instellingen nagekeken en twijfel of bepaalde dingen goed ingesteld zijn , misschien even ter controle.

Ik heb de instelling van automatiche update naar handmatig verander omdat ik deze morgen ook traagheid ondervond en zag dat er een update bezig is , om verdere frustratie te voor komen bepaal ik liever zelf het moment .

Mocht dit niet verstandig zijn hoor ik het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er ging iets mis met het plaatsen van voorgaand bericht hier de afbeeldingen:

Op de vraag: Hoe lang stond de pc al aan toe je de afbeeldingen maakte?

De PC stond op dat moment al lang aan en was weer begonnen vanuit de 'slaapstand'

Het probleem doet zich voor bij het opstarten en vanuit de slaapstand.

Hier volgt nog het Specy log:

http://speccy.piriform.com/results/UBf8xK5fQkB0A7wMgOP8enx

post-25089-1417705213,5534_thumb.jpg

post-25089-1417705213,6508_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Avast update instellingen kan je de updates voor engine en virusdefinities best op automatisch zetten.

Onderaan mag je dan aanvinken dat de computer permanent verbonden is met internet.

Download AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

A3qkP9RCEAAOZhQ.jpg

• Sluit alle openstaande vensters.
  • Vista en Windows 7 gebruikers: Rechtsklik op AdwCleaner en selecteer als Administrator uitvoeren...
  • Voor XP: Gewoon dubbelklikken op AdwCleaner.
  • Klik vervolgens op Verwijderen.
  • Klik bij AdwCleaner – Informatie op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Herstarten Noodzakelijk op OK

Dat tijdens de actie de snelkoppelingen verdwijnen, is normaal. Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile. Post de inhoud van dit log in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad ....ik stond ervan te kijken!

Ik ben op dit moment weer opgestart uit de 'slaapstand en .....tja het lijkt wel of de Pc een 'koude opstart' heeft.

Dus , helaas nog niet helemaal opgelost!

Toch nog een vraag over verwijderde bestande van CCleaner die geeft toch aan dat ik bij internet exployer bestande heg geopend maar ik heb daar helemaal niet meegewerkt ...ik begrijp dat niet.

Ik haal dit even aan omdat het probleem niet duidelijk is en probeer daar inzicht in te krijgen.:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik deze functie als ik voor een lange tijd de PC niet wil gebruiken , ik kan misschien me dan beter afmelden als gebruiker?.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik de slaapstand uit-of inschakel...dus kun je me dat even duidelijk maken.

Ik merk ook vandaag met het opstarten- het duurde 4 minuten voordat google de pagina opende- dat Avast weer een streaming-update had, terwijl dit gisteren ook gebeurde.

Ik vraag me af of dat al die tijd voor de traagheid heeft gezorgd, kan dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.