Ga naar inhoud

[OPGELOST] overzetten instellingen van een niet-systeemschijf

Wimict

Aanbevolen berichten

Hey

Mijn laptop is stuk gegaan en is uit garantie. Heb dus een nieuwe gekocht en de HD uit de vorige gehaald en in een case gestopt en er zo een exterene HD van gemaakt. Ik kan zonder probleem aan alle data.

Nu zou ik willen alle documenten en instellingen (oa. adresbook en inbox van outlook) willen overzetten naar m'n nieuwe laptop maar heb daarbij de volgende problemen en vragen.

- oude laptop is XP

- nieuwe laptop is Vista (grrr...)

- data staat dus niet meer op een systeemschijf dus de wizard van windows gebruiken lukt niet...

- ik heb schrik dat als ik van de oude hd een image maak en die op de vistaschijf plaats ik in de problemen ga komen met drivers en instellingen... (vorige laptop was een fuijutsi nu een hp)

- om die image toch eventueel te plaatsen zou ik die schijf waar vista op staat moeten formateren? Lukt dat? Ik heb bijzonder weinig ervaring met vista op dat vlak!

Graag ideeën voor een strategie en ervaringen.

Bedankt.

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overzetten van e-mails in outlook is niet zo moeilijk, maar welke versie gebruik je?

Als je een image maakt kan het zijn dat er compactibilteits problemen onstaan.

Alle programma's die erop staan(oude HD) zijn voor XP of vroeger gemaakt.

Hoe je dat het best aanpakt weet ik niet echt, maar ik hoop je een beetje op weg te heben geholpen.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

uiteindelijk heb ik de vista toch maar laten staan en met de easytransfertool inbox, adressen, en de hele reutemeteut overgezet. Dat ging uiteindelijk nogal vlot (van outlookexpress naar windowsmail). Nu maar hopen dat die vista behoorlijk draait.

Overzetten van e-mails in outlook is niet zo moeilijk, maar welke versie gebruik je?

Als je een image maakt kan het zijn dat er compactibilteits problemen onstaan.

Alle programma's die erop staan(oude HD) zijn voor XP of vroeger gemaakt.