Ga naar inhoud

[OPGELOST] overzetten instellingen van een niet-systeemschijf

Wimict

Aanbevolen berichten

Hey

Mijn laptop is stuk gegaan en is uit garantie. Heb dus een nieuwe gekocht en de HD uit de vorige gehaald en in een case gestopt en er zo een exterene HD van gemaakt. Ik kan zonder probleem aan alle data.

Nu zou ik willen alle documenten en instellingen (oa. adresbook en inbox van outlook) willen overzetten naar m'n nieuwe laptop maar heb daarbij de volgende problemen en vragen.

- oude laptop is XP

- nieuwe laptop is Vista (grrr...)

- data staat dus niet meer op een systeemschijf dus de wizard van windows gebruiken lukt niet...

- ik heb schrik dat als ik van de oude hd een image maak en die op de vistaschijf plaats ik in de problemen ga komen met drivers en instellingen... (vorige laptop was een fuijutsi nu een hp)

- om die image toch eventueel te plaatsen zou ik die schijf waar vista op staat moeten formateren? Lukt dat? Ik heb bijzonder weinig ervaring met vista op dat vlak!

Graag ideeën voor een strategie en ervaringen.

Bedankt.

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overzetten van e-mails in outlook is niet zo moeilijk, maar welke versie gebruik je?

Als je een image maakt kan het zijn dat er compactibilteits problemen onstaan.

Alle programma's die erop staan(oude HD) zijn voor XP of vroeger gemaakt.

Hoe je dat het best aanpakt weet ik niet echt, maar ik hoop je een beetje op weg te heben geholpen.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

uiteindelijk heb ik de vista toch maar laten staan en met de easytransfertool inbox, adressen, en de hele reutemeteut overgezet. Dat ging uiteindelijk nogal vlot (van outlookexpress naar windowsmail). Nu maar hopen dat die vista behoorlijk draait.

Overzetten van e-mails in outlook is niet zo moeilijk, maar welke versie gebruik je?

Als je een image maakt kan het zijn dat er compactibilteits problemen onstaan.

Alle programma's die erop staan(oude HD) zijn voor XP of vroeger gemaakt.

Hoe je dat het best aanpakt weet ik niet echt, maar ik hoop je een beetje op weg te heben geholpen.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad met dergelijke tooltje gaat het vrij snel, mooi dat je het snel hebt gevonden.

Vista is handig in gebruik, maar het vraagt zoals alles wat aanpassingstijd. Normaal zou er geen problemen mee mogen hebben

Laat je even horen als we vraag mogen aanduiden als opgelost?

mvg Karel

Beheerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.