Ga naar inhoud

NAS niet bereikbaar via internet

Moicrash

Aanbevolen berichten

Hallo Allen,

ik ben sinds enige tijd de gelukkige bezitter van een NAS (Synology DS 213), maar het lukt me helaas niet de NAS aan te spreken via internet.

Intern werkt alles perfect (draadloos films bekijken, muziek luisteren, ...).

ik ben leek wat betreft netwerken en toestanden, dus na veel lezen op internet en uitproberen lukt het me nog steeds niet om de NAS te benaderen via internet.

Mijn opstelling: via een sagem modem/router/wifi (provider is Scarlet, wifi is uitgeschakeld) krijg ik toegang tot het internet. Aan de sagem is een Linksys router/wifi gekoppeld waaraan ook de NAS is gekoppeld.

Via Synology.me heb ik ook een DNS (om het probleem van het dynamisch ipadres op te lossen) dit is ingevuld op de NAS (bij ddns staat het ipadres van de linksys als gateway en kan ik ook het extern dynamisch ipadres terugvinden).

De NAS heeft een statisch Ip adres ( 192.168.1.110) en is intern perfect bereikbaar voor DSM.

Op de Linksys is portforwarding ingesteld (poort 5000 naar intern ipadres NAS).

Op de sagem heb ik via LANservers portforwarding ingesteld naar het intern ipadres van de Linksys (192.168.1.1).

ik heb al van alles uitgeprobeerd, maar niks schijnt te werken (NAS koppelen aan Sagem maar NAS is dan nergens te bespeuren, knoeien met poorten op zowel Sagem als Linksys, ...).

Daarom mijn wanhopige oproep tot hulp.

Vergeef me als ik hier al prietpraat heb verkocht ivm de opstelling, ik heb er niet echt kaas van gegeten maar vind dit alles wel superinteressant.

Alvast bedankt voor alle nuttige tips! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bedankt voor de reactie!

De Sagem zit op ip 192.169.2.1 intern en zou het kunnen dat hij extern iets van een adres 62.235.xxx.xx heeft maar dat dit regelmatig wijzigt? Is dit geen dynamisch adres?

De Sagem is rechtstreeks verbonden met de Linksys, de rest (NAS en pc) zijn aangesloten op de Linksys.

sorry hoor, maar welk scherm heb je nodig van de Linksys?

welke info moet ik opzoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij pijl in afbeelding verandert je in Static IP

Vul dan zo in:

IP = 192.169.2.50

Subnet masker = 255.255.255.0

Standaard gateaway = 192.169.2.1

Opgelet: netwerkkabel van vrij poort op de modem en apart poort op linksys

Wat je reeds onderaan had ingevuld zo laten.

Ga dan naar Modem/router/wifi en open de poort 5000 naar 192.169.2.50

In linksys heb je reeds poort 5000 geopent naar de NAS

Als alles goed verloopt dan open je de browser en type 62.235.xxx.xx:5000

post-6829-1417705189,5941_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

YESS!!!!!

Ik heb de aanpassing doorgevoerd, maar eerst bleek het niet te werken.

ik heb dan het ip aangepast naar 192.168 ipv 192.169 en op de site van mijn provider de dns opgezocht en deze ook aangevuld en... mijn NAS is bereikbaar!!!!

Na 4 weken is het dan eindelijk gelukt na uw fantastische bijstand!!!

Hartelijk dank!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.