Ga naar inhoud

NAS niet bereikbaar via internet

Moicrash

Aanbevolen berichten

Hallo Allen,

ik ben sinds enige tijd de gelukkige bezitter van een NAS (Synology DS 213), maar het lukt me helaas niet de NAS aan te spreken via internet.

Intern werkt alles perfect (draadloos films bekijken, muziek luisteren, ...).

ik ben leek wat betreft netwerken en toestanden, dus na veel lezen op internet en uitproberen lukt het me nog steeds niet om de NAS te benaderen via internet.

Mijn opstelling: via een sagem modem/router/wifi (provider is Scarlet, wifi is uitgeschakeld) krijg ik toegang tot het internet. Aan de sagem is een Linksys router/wifi gekoppeld waaraan ook de NAS is gekoppeld.

Via Synology.me heb ik ook een DNS (om het probleem van het dynamisch ipadres op te lossen) dit is ingevuld op de NAS (bij ddns staat het ipadres van de linksys als gateway en kan ik ook het extern dynamisch ipadres terugvinden).

De NAS heeft een statisch Ip adres ( 192.168.1.110) en is intern perfect bereikbaar voor DSM.

Op de Linksys is portforwarding ingesteld (poort 5000 naar intern ipadres NAS).

Op de sagem heb ik via LANservers portforwarding ingesteld naar het intern ipadres van de Linksys (192.168.1.1).

ik heb al van alles uitgeprobeerd, maar niks schijnt te werken (NAS koppelen aan Sagem maar NAS is dan nergens te bespeuren, knoeien met poorten op zowel Sagem als Linksys, ...).

Daarom mijn wanhopige oproep tot hulp.

Vergeef me als ik hier al prietpraat heb verkocht ivm de opstelling, ik heb er niet echt kaas van gegeten maar vind dit alles wel superinteressant.

Alvast bedankt voor alle nuttige tips! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bedankt voor de reactie!

De Sagem zit op ip 192.169.2.1 intern en zou het kunnen dat hij extern iets van een adres 62.235.xxx.xx heeft maar dat dit regelmatig wijzigt? Is dit geen dynamisch adres?

De Sagem is rechtstreeks verbonden met de Linksys, de rest (NAS en pc) zijn aangesloten op de Linksys.