Ga naar inhoud

PC blijft hangen bij kopieren(knippen) en plakken

fatman

Aanbevolen berichten

als ik via de rechter muisknop kopieren of knippen kies vervolgen naar de bewuste map, op ev een ander HD ga om te plakken gaat het in het begin even goed, vervolgens blijft de voortgangsbalk en de resterende tijd hangen, de kleur van de balk blijft wel bewegen, de muis kan ik wel bewegen en iets aanklikken maar niet openen het is niet zo de de hele pc bevriest, het gebeurd vooral bij groter bestanden bv films van 4,5 Gb.

Vaak komt het voor dat de hele 2e HD niet meer te vinden is maar met opnieuw opstarten is alles weer OK

met Tuneup heb alles laten checken defragmenteren enz. ook het register zonder resultaat.

Mijn PC heeft een SSD als C schijf en 2 HD`s met elk 2 partities. :dong:

Het is erg hinderlijk hopelijk weet er iemand raad, BVD, gr. Frits

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Hier issie ik hoop dat je er iets aan hebt.

http://speccy.piriform.com/results/SbR4ym0eK5PrOnMHaTMJPc5

bvd frits

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Ik zou de test zowel voor je SSD als voor je overige HD's de test eens laten lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik HD-Tune geïnstalleerd maar het progje heeft geen fouten gevonden, ik heb het vermoeden dat het probleem is dat het 2 identieke schijven zijn met dezelfde firma naam "Hitachi HDT725040VLA380 ATA Device" en dat dit soms door elkaar gehutseld wordt, waarom zou ik niet kunnen zeggen.Deze benaming krijg ik ook tezien in de BIOS bij het opstarten.

gr. Frits

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je opstart in veilige modus, heb je dan ook problemen met knippen en plakken?

In de veilige modus werkt het ook niet, in ben er in middels achter dat het alleen voorkomt als ik van een partitie van bv HD 1 naar een partitie op de HD 2 of andersom wil kopieren/knippen en plakken. Als ik op dezelfde schijf blijf geen geen probleem, raar geval !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.