Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Komt wel.

De third party applications voor iPhones zitten nog allemaal in een vroeg stadium, terwijl de smartphone applicaties toch al veel langer bestaan, daar de smartphone nu eenmaal langer uit zijn al, en windows zich daartoe toch beter leent.

Klopt, maar er zit nog steeds een verschil in hoor.

Als ik voor mijn windows mobile toestel een programma schrijf dan mag ik dat installeren & ermee doen wat ik wil. Als ik dat voor mijn apple iphone schrijf mag ik dat ook, maar ik moet wel 60€ betalen aan apple om het op mijn foon te krijgen (anders kan je je software ontwikkelkit niet in orde krijgen). Je moet dus NOG eens betalen bovenop je toestel om je eigen geschreven software te mogen installeren. Vind ik toch serieus jammer.

Qua prijs was het geweten dat hij in BE niet voor 200€ op de markt zou komen, de Iphone 3G kost nérgens minder dan 500€, het valt alleen in andere landen minder op.

In NL kan je vb bij een provider (weet niet meer de welke) je toestel kopen voor slechts 1€! (met daarbij een bijkomend abo van 45€ per maand). De clue zit er hem in dat je dat toestel volledig met dat abo betaalt, aangezien Apple op de koppelverkooppaketten (dus toestel + abo voor een goedkope prijs) 25% eist van ALLE gespreks/sms/whatever inkomsten die de provider heeft via dat toestel.

Als je dus de rekening maakt;

1€ voor je toestel

27€ activatiekosten

19€ toestelkosten per maand, 24 maand lang (je krijgt voor 26€ hetzelfde abo zonder toestel als bij die iphone)

Per minuut dat je meer belt dan inbegrepen draag je nog eens 21 cent teveel (gaat van 4 naar 25 cent per minuut).

Stel dat je dus nooit teveel belt, dan betaal je voor je iphone dus eigenlijk 484€ voor de 8 gigabyte, en 560€ voor de 16 gigabyte. Gezien de sowieso extreem veel lagere prijzen voor alle datacommunicatie in NL (zowel internet (het standaard telenet abo zou je in NL nog geen 20€ per maand voor moeten betalen), mobiele telefonie als vaste telefonie) vind ik dit niet eens zo overdreven duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.