Ga naar inhoud

Heel traag Internet

Gast

Aanbevolen berichten

Hallo. Ik heb sinds gistere een nieuwe PC die HEEEEEEEL snel is :D

Maar ondanks dat is mijn internet zeer traag. Er is een ingebouwde netwerk-kaart of weet ik veel hoe dat ding heet en op mijn oude PC had ik een BELKIN N MIMO wireless usb adapter, zou mijn internet sneller gaan wanneer ik deze gebruik ipv de huidige ingebouwde adapter?

Speccy voor mijn netwerk kaart:

http://speccy.piriform.com/results/Rss1Ek2UIs0XIibkg2lPQWl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel de ingebouwde wifi adapter als de Belkin zijn wireless N en zijn dus in principe even snel.

In dergelijk geval verdient de ingebouwde adapter de voorkeur omdat die doorgaans stabieler zijn dan usb adapters.

Hoe snel zou het internet moeten zijn volgens je abonnement?

Doe eens een snelheidstest en vergelijk wat je hebt, met wat je zou moeten hebben.

Ga naar speedtest.

Kies een server en de test start automatisch.

Na de test klik je op "share this result" en dan op "Copy" om de link naar het resultaat te kopieren.

Plak dan de link in je bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb fibernet van telenet, normaal 100mb/s (staat op abbonoment). Vroeger op mn oude PC had ik altijd

Ping: Rond 5-15

Download: 10-20mb/s

Upload: 5-10mb/s

Ik kan me herinneren dat ik veel dingen had verandert en daardoor mijn internet zo snel is maar nu ik een andere PC heb weet ik niet meer wat ik heb verandert en de oude PC ligt al op het stort :D

Hier resultaten van huidige internet snelheid:

http://www.speedtest.net/result/2316237727.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow. Dit is heel raar ;o

Ik heb de USB NOOIT ingestoken/geïnstalleerd op de PC & heb een nieuwe speccy gemaakt terwijl ik de USB in mijn hand had en ik vond dezelfde melding terug!

Ook hier even een screenshot van ALLE adapter enzo, weergeeft hij dezelfde 'adapter' die nergens in mijn PC steekt, Dit heb ik nagekeken. Alleen externe harde schijf, printer en toetsenbord steken in alle bestaande USB poorten. De rest zijn niet gebruikt.

http://i.imgur.com/S8UfT.png

- - - Updated - - -

Ook heb ik NOG een speedtest gedaan en deze gaf 0.15MB/s download!

Gistere had ik wat settings verandert waardoor hij geboost werd naar 12MB/s maar na vandaag was hij dus weer zo traag.

Als dit niet opgelost geraakt zijn volgens mij de enigste opties:

USB proberen

Telenet contacteren :D

Tenzij jullie enige oplossing hebben?

aangepast door Dalderup
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is juist dat ik geen netwerkkabel heb & als ik die zou hebben moest die door het hele huis lopen :D Er waren eerst gaten voor een kabel maar die zijn nu geblokkeert door kasten, ... Even voor de duidelijkheid voor als ik het in de toekomst kan testen: Wat als het internet dan nog steeds zo traag is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.