Ga naar inhoud

Samenstellen Multimedia / Game pc

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vanwege mijn werk heb ik een snelle pc nodig voor videobewerking, webdesign, grafisch werk etc.

Hiernaast zou ik het ook fijn vinden om de nieuwste games op de hoogste resolutie te kunnen spelen.

Nu is mijn vraag of mijn onderdelen voldoen voor deze eisen, en wat voor onderdelen ik nog nodig heb om dit samen te stellen.

Zo weet ik dat ik nog voeding nodig heb en ventilatoren, maar welke heb ik nodig?

Ik ben van plan de volgende onderdelen te bestellen:

moederbord:

asus-sabertooth-z77

processor:

Intel Core i7 3770K (BX80637I73770K) 3.5 GHz

videokaart:

ASUS GTX660-DC2O-2GD5 2GB

geheugen:

Corsair 16 GB DDR3-1866 Kit

De behuizing heb ik al binnen, dit is een Bitfenix Ghost en daar is al een grote ventilator bij geleverd.

Meer gegevens:

Het systeem:

- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?

€1200,-

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)

beeldscherm, muis,toetsenbord en speakers worden hergebruikt.

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, games, mediacenter, muziekbewerking,...)

Videobewerking, gaming, grafisch werk, webdesign etc.

- Welke software/games ga je erop gebruiken? (vermeld indien mogelijk hardware requirements)

Adobe cs6 pakket, de laatste games ( denk dan battlefield 3 op hoogste instellingen )

- Ben je van plan te gaan overklokken?

Niet van plan te overklokken

- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc {bv: Draadloos internet, SSD, geheugenkaartlezer, (optie voor) CrossFireX/SLI, een specifieke kast, waterkoeling,...}?

Behuizing heb ik al gekocht. ( Bitfenix Ghost, verder nog belangstelling voor SSD geheugen later )

Randapparatuur:

- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, speakers ...)

Geen randapparatuur nodig.

- Heb je hiervoor ook een apart budget?

nee

- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)

windows 8

- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke resolutie heeft dit?

Resolutie van de ( beeldschermen 2x 25 inch ( resolutie : 1920 x 1080 )

De (web)shop:

- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop?

Wordt zelf in elkaar gezet

-Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt geïnstalleerd?

nee

- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken?

De goedkoopste onderdelen met ongeveer dezelfde prestaties zou mooi zijn, indien mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je gaat overklokken is dat OK anders best 1600 mhz nemen.

Als voeding best 600 watt of hoger nemen

Ik zou ook een heel goede processor koeler nemen.

Is dat het enige wat nog nodig is?

En wat is ongeveer de prijs van een goede processor koeler?

Een voeding van 600/650 watt gaat wel behoorlijk in de kosten lopen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.