Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

goede morgen mensen ik ben van plan om een laptop te kopen maar ik heb hier

nog een gewone pc staan maar zou daar een kleine data server van wille maken waar ik alleen op kan zo danig dat ik mijn muziek en films, documenten van school kan op kan slaan weet er iemand soms een programma die dat kan doen

het is voor buiten netwerken ook dus als ik niet thuis

VB op school ben. al vast bedankt

PS: MAC OS X zou er ook op moeten kunnen

MVG

Gast Masters
Geplaatst:

Als je een PC hebt nu, kan je daar geen MacOS op installeren. De goedkoopste oplossing (500€ + dan nog de kostprijs voor een externe HD) is dan een Mac Mini gaan halen en wat externe harde schijven er bij hangen...

Het gemakkelijkste zou zijn om het OS op die pc te laten staan (XP?) en daar dan een FTP-server software op te zetten. Dan kan je van gelijk waar je internet hebt gewoon rechtstreeks aan de bestanden op die pc met internet explorer.

Dit gaat als je veel kleine files nodig hebt die samen echt groot zijn, anders koop je beter een USBstick aangezien de uploadsnelheden in BE echt belachelijk laag liggen, en de stroomkosten voor jouw oplossing echt hoog liggen voor gewoon gebruik. Reken toch op een 50w continu, dus zo'n 440kWu per jaar verbruik om een pc aan te laten staan, dus zo'n 70€ op jaarbasis. Je raakt met de standaardverbindingen op 64kbyte / seconde, dus als je een mp3'tje binnen haalt om er op school even naar te luisteren duurt het eerst een goede minuut alvorens je mp3'tje binnen is (plus dat het nog eens allemaal op je telemeter erbij komt)...

Om je IPadres te kunnen gebruiken moet je maar eens kijken bij DynDNS.org, die vertallen dynamics om naar fixed ip adressen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.