Ga naar inhoud

500 euro PC

naabje

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben opzoek naar een nieuwe PC en ik heb een budget van 500 euro, Nu heb ik 2 pc's gevonden die ik wel aantrekkelijk vind voor de prijs dat zijn deze: De HP pavillion , https://m.bol.com/nl/p/hp-pavilion-p6-2315ed-desktop-amd-a4-5300-3-4-ghz-4gb-ddr3-ram-1tb-hdd-amd-radeon-hd-7450-qwerty/9200000009576909/ en deze, de Acer Aspire: https://m.bol.com/nl/p/acer-aspire-xc600-desktop-intel-i33220-3-3-ghz-4gb-ddr3-ram-1tb-hdd-qwerty/9000000012739488/. Nu mijn vraag, welke PC zouden jullie kiezen van deze 2? Of hebben jullie nog een betere keuze voor me?

Mvg, naabje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo naabje,

Zou u even willen dit lijstje invullen

mvg michael

.

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Sommige mensen gebruiken hun PC om te gamen, anderen dan weer voor fotobewerking. Wat wil je met een PC gaan doen ?
  2. Wat is mijn budget ? - Uiteraard hangt er aan een PC een prijskaartje. Hoeveel wil je er aan uitgeven ?
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Er zijn heel wat merken in de computerwereld. De systemen van deze merken zijn echter niet gebalanceerd. Met een samenstelling loop je dat risico niet. Met een samenstelling kan je je PC perfect aanpassen naar je wensen. Vaak komt het nog goedkoper uit. Als je voor een merkcomputer kiest, kan je de stappen 7,8,9 en 10 overslaan.
  4. Ga ik overklokken ? - Overklokken is het opschroeven van de snelheid van de processor, geheugenmodules of grafische kaart. Met overklokken kan je je systeem een pak sneller laten lopen, maar je verliest er ook je garantie mee.
  5. Ga ik later upgraden ? - Als je PC na een jaartje of twee niet meer up-to-date is, gaan de meeste mensen upgraden. Je kan bijvoorbeeld je grafische kaart vervangen of een tweede bijsteken. Dit is van belang voor de keuze van de voeding.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Computeronderdelen hebben tegenwoordig enorm veel functies. Denk maar aan USB 3.0. en Sata600. Uiteraard zijn de functies wel handig voor de toekomst, maar als je ze echt overbodig vindt, kan je best een goedkoper onderdeel nemen.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Een samenstelling moet uiteraard nog gemonteerd worden. Je kan dit zelf doen, maar de webshop kan dit ook mits een kleine vergoeding. Als de winkel assembleert, loop je geen risico dat je een niet-werkend onderdeel thuis krijgt en dat je zelf een onderdeel stuk maakt.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Om een computer werkend te krijgen, heb je uiteraard een besturingssysteem nodig. Meestal is dit nu Windows 7. Denk ook even na welke versie je wilt, Home Premium of een duurdere versie ?
  9. Ga ik zelf installeren ? - Windows moet nog geïnstalleerd worden op een samenstelling. Dit is in het algemeen vrij gemakkelijk, maar de webshop kan dit eventueel ook doen.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Heb je een mooie behuizing gezien of wil je alleen een specifiek merk gebruiken ?
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Wil je daar nog een monitor, speakers of een muis bij ?
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Wil je bijvoorbeeld een stille PC ? Of heb je nog een specifiek onderdeel nodig
  13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- Heeft u een specifieke (web)winkel in gedachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Sommige mensen gebruiken hun PC om te gamen, anderen dan weer voor fotobewerking. Wat wil je met een PC gaan doen ?

----------------

Ik heb een pc nodig om gewoon huishoudelijke digen op te doen, huiswerk, youtube twitter en misschien lichte games.

----------------

Wat is mijn budget ? - Uiteraard hangt er aan een PC een prijskaartje. Hoeveel wil je er aan uitgeven ?

----------------

Het liefst 500 euro

----------------

Een merkcomputer of een samenstelling ? - Er zijn heel wat merken in de computerwereld. De systemen van deze merken zijn echter niet gebalanceerd. Met een samenstelling loop je dat risico niet. Met een samenstelling kan je je PC perfect aanpassen naar je wensen. Vaak komt het nog goedkoper uit. Als je voor een merkcomputer kiest, kan je de stappen 7,8,9 en 10 overslaan.

----------

Het liefst een merk computer, maar als en samengestelde pc goedkoper kan dat natuurlijk!

-----------

Ga ik overklokken ? - Overklokken is het opschroeven van de snelheid van de processor, geheugenmodules of grafische kaart. Met overklokken kan je je systeem een pak sneller laten lopen, maar je verliest er ook je garantie mee.

-----

Nee

-------

Ga ik later upgraden ? - Als je PC na een jaartje of twee niet meer up-to-date is, gaan de meeste mensen upgraden. Je kan bijvoorbeeld je grafische kaart vervangen of een tweede bijsteken. Dit is van belang voor de keuze van de voeding.

-----------

Ik ga er vanuit dat ik zelf de RAM wel ga vervangen, maar de rest niet denk ik.

---------

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Computeronderdelen hebben tegenwoordig enorm veel functies. Denk maar aan USB 3.0. en Sata600. Uiteraard zijn de functies wel handig voor de toekomst, maar als je ze echt overbodig vindt, kan je best een goedkoper onderdeel nemen.

--------

Het zou mooi zijn als het er bij zit, maar het hoeft er niet speciaal op

------

Ga ik zelf assembleren ? - Een samenstelling moet uiteraard nog gemonteerd worden. Je kan dit zelf doen, maar de webshop kan dit ook mits een kleine vergoeding. Als de winkel assembleert, loop je geen risico dat je een niet-werkend onderdeel thuis krijgt en dat je zelf een onderdeel stuk maakt.

-------

Zelf in elkaar zetten doe ik niet

--------

Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Om een computer werkend te krijgen, heb je uiteraard een besturingssysteem nodig. Meestal is dit nu Windows 7. Denk ook even na welke versie je wilt, Home Premium of een duurdere versie ?

Ga ik zelf installeren ? - Windows moet nog geïnstalleerd worden op een samenstelling. Dit is in het algemeen vrij gemakkelijk, maar de webshop kan dit eventueel ook doen.

--------

Ja, een windows moet er wel bij want die heb ik zelf niet, en installeeren kan ik zelf

---------

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? ---------

Minimaal 4GB DDR3 RAM

----------

- Heb je een mooie behuizing gezien of wil je alleen een specifiek merk gebruiken ?

---------

Nee

-------

Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Wil je daar nog een monitor, speakers of een muis bij ?

--------

Misschien in de toekomst een nieuwe monitor, maar momenteel niet

--------

Heb ik specifieke wensen ? - Wil je bijvoorbeeld een stille PC ? Of heb je nog een specifiek onderdeel nodig

Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- Heeft u een specifieke (web)winkel in gedachten?

----------

Ja, ik wil graag een PC van een beroemde NL website, zoals alternate, bol.com , etc..

----------/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Naabje,

Sorry voor het late antwoord. De eerste pc is een vrij goede, uitgerust met een nieuwe APU processor die in oktober in de markt is verschenen. Dankzij de integreerde videokaart van de APU processor is deze geschikt voor lichte games zoals u wou. De processor zelf is een goede 2 core processor en uiteraard zal het schooltaken, facebook en andere bezigheden vloeiend laten verlopen. De rest van de specificaties van de hp pavilion zijn vrij goed. De tweede PC is ook goed, zelfs beter met een intel I3 processor maar is qua grafische taken veel zwakker dan de eerste. Het beschikt over de zwakke "Intel HD graphics" die niet ideaal zijn voor gaming, al zou hij wel lichte games aankunnen maar hoe goed, weet ik niet. De rest van de specificaties zijn bijna hetzelfde als de eerste (4GB ram, 1TB harde schijf, Windows 8 enz...).

Als ik een keuze zou maken tussen die twee, zou ik het best de eerste nemen. Waarom? Omdat ik denk dat je die grafische voordelen veel meer nodig zou hebben, maar een echt "verschil" zie ik direct tussen de twee. Een zelf samengesteld PC is meestal iets goedkoper omdat hier geen arbeidskosten worden bijgerekent. Maar een zelf samengestelde pc van 500 euro zou niet heel veel goedkoper zijn dan één die je volledig samengesteld koopt, maar het heeft zijn voordelen.

Ik heb hier 1 samengesteld, het gaat een beetje over je budget. Het is niet echt een heel goede samenstelling want Windows 8 en Montage kosten wel wat geld. Azerty <--klik hier

De enige voordeel dat je hier hebt dan de eerste/tweede PC is dat je nu een iets sterker processor hebt, 8GB geheugen, je eigen voorkeur aan behuizing (zolang het maar in het budget blijft) en een betere draadloze netwerkkaart (sneller internet? Ja en nee want dat hangt natuurlijk ook af van jouw internetprovider). De nadelen zijn dat grafisch niet zo sterk is maar het zal de lichte games wel aankunnen en je hebt hier een 500GB harde schijf i.p.v 1TB, maar 500GB krijg je ook niet snel gevuld. Ik weet niet wat het zal worden voor jou maar het is jouw keuze.

aangepast door CoolerMasterElite
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.