Ga naar inhoud

Verbonden met beperkte toegang


steve-o

Aanbevolen berichten

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Controleer ook nog even volgende:

Ga naar Start - Configuratiescherm - Hardware en Geluid - Apparaatbeheer.

Controleer als de netwerkadapters ingeschakeld zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

sommige routers doen het beter via wifi dan via een kabel..

ollo

PC Helpforum moderator bericht:
Willen we eerst de analyse van de logjes afwachten, vóór we - in het wilde weg - andere conclusies gaan trekken. Niemand heeft een "glazen bol", ook ollo niet smilie.gif
aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je gelijk aan asus,geduld,alleen ik kende het probleem uit eigen ervaring,en heb me laptop met google earth,naast fsx lopen op de pc..

en die hebben allebei internet nodig..en ik heb heb nooit aan de praat gekregen met de kabel,maar wel via wifi..

het kan heel goed de firewall van de router zijn namelijk...en dat ga je niet zien in het logje,denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Tik in: sc stop STacSV en druk op Enter.

Tik in: sc delete STacSV en druk op Enter.

Tik in: sc stop nvsvc en druk op Enter.

Tik in: sc delete nvsvc en druk op Enter.

Tik in: sc stop ACDaemon en druk op Enter.

Tik in: sc delete ACDaemon en druk op Enter.

Tik in exit en druk Enter.

Als je op een van deze instructies een foutmelding krijgt, ga dan gewoon door met de volgende instructie.

Klik met de rechter muisknop op de icoon van Hijackthis en kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator".

Selecteer “Do a system scan only”.

Vink alleen de items aan die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

R3 - URLSearchHook: UrlSearchHook Class - {00000000-6E41-4FD3-8538-502F5495E5FC} - C:\Program Files (x86)\Ask.com\GenericAskToolbar.dll

O2 - BHO: Babylon toolbar helper - {2EECD738-5844-4a99-B4B6-146BF802613B} - C:\Program Files (x86)\BabylonToolbar\BabylonToolbar\1.5.3.17\bh\BabylonToolbar.dll

O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgssie.dll (file missing)

O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)

O2 - BHO: AVG Security Toolbar - {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} - C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\11.1.0.12\AVG Secure Search_toolbar.dll

O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files (x86)\Ask.com\GenericAskToolbar.dll

O3 - Toolbar: Babylon Toolbar - {98889811-442D-49dd-99D7-DC866BE87DBC} - C:\Program Files (x86)\BabylonToolbar\BabylonToolbar\1.5.3.17\BabylonToolbarTlbr.dll

O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files (x86)\Ask.com\GenericAskToolbar.dll

O4 - HKLM\..\Run: [ApnUpdater] "C:\Program Files (x86)\Ask.com\Updater\Updater.exe"

O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgpp.dll (file missing)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Verwijder het programma Ask.com via Software (indien aanwezig) of verwijder anders volgende vetgedrukte map : C:\Program Files (x86)\Ask.com

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Bij de installatie van MBAM wordt er gevraagd of je de "evaluatieversie" wil gebruiken...

Op deze vraag dien je te antwoorden met "afwijzen".

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken.

Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... Dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Ik zie dat je het service pack 2 voor Vista niet hebt geinstalleerd.

Is daar een speciale reden voor?

Doe je regelmatig de Windows Updates?

Je kan het Service Pack 2 ook apart downloaden en dan zelf installeren.

Hier kan je het Service Pack 2 (64 bit) downloaden.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstart je computer en probeer dan de updates opnieuw te installeren.

Lukt dit niet kan je onderstaande eens proberen;

Open een nieuw kladblokbestand.

Kopieer onderstaande code in dit kladblokbestand.

echo on

net stop wuauserv

net stop bits

net stop cryptsvc

ren %systemroot%\System32\Catroot2 Catroot2.old

ren %systemroot%\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old

regsvr32 c:\windows\system32\vbscript.dll /s

regsvr32 c:\windows\system32\mshtml.dll /s

regsvr32 c:\windows\system32\msjava.dll /s

regsvr32 c:\windows\system32\jscript.dll /s

regsvr32 c:\windows\system32\msxml.dll /s

regsvr32 c:\windows\system32\actxprxy.dll /s

regsvr32 c:\windows\system32\shdocvw.dll /s

regsvr32 wuapi.dll /s

regsvr32 wuaueng1.dll /s

regsvr32 wuaueng.dll /s

regsvr32 wucltui.dll /s

regsvr32 wups2.dll /s

regsvr32 wups.dll /s

regsvr32 wuweb.dll /s

regsvr32 Softpub.dll /s

regsvr32 Mssip32.dll /s

regsvr32 Initpki.dll /s

regsvr32 softpub.dll /s

regsvr32 wintrust.dll /s

regsvr32 initpki.dll /s

regsvr32 dssenh.dll /s

regsvr32 rsaenh.dll /s

regsvr32 gpkcsp.dll /s

regsvr32 sccbase.dll /s

regsvr32 slbcsp.dll /s

regsvr32 cryptdlg.dll /s

regsvr32 Urlmon.dll /s

regsvr32 Shdocvw.dll /s

regsvr32 Msjava.dll /s

regsvr32 Actxprxy.dll /s

regsvr32 Oleaut32.dll /s

regsvr32 Mshtml.dll /s

regsvr32 msxml.dll /s

regsvr32 msxml2.dll /s

regsvr32 msxml3.dll /s

regsvr32 Browseui.dll /s

regsvr32 shell32.dll /s

regsvr32 wuapi.dll /s

regsvr32 wuaueng.dll /s

regsvr32 wuaueng1.dll /s

regsvr32 wucltui.dll /s

regsvr32 wups.dll /s

regsvr32 wuweb.dll /s

regsvr32 jscript.dll /s

regsvr32 atl.dll /s

regsvr32 Mssip32.dll /s

net start wuauserv

net start bits

net start cryptsvc

Ga naar Bestand - Opslaan als.

Bij "Opslaan in" kies je bureaublad

Bij "Bestandsnaam" zet je: winupd.bat

Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).

Klik op de knop Opslaan.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ c:\%userprofile%\desktop\winupd.bat en druk enter

De instructies in het bestand winupd.bat zullen nu worden uitgevoerd.

Controleer na de uitvoering of je updates kan installeren.

en MBAM updaten is niet mogelijk wegens geen verbinding met internet.

Zo laten scannen of...?

Wacht hier even het antwoord van Kweezie Wabbit voor af ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok na het herstarten dezelfde fout, bij die opdrachtprompt staat er dus al C:\Windows\system32>

en daar heb ik dan 'c:\%userprofile%\desktop\winupd.bat' achter geprobeerd maar dan geeft ie aan 'de syntaxis van de bestandsnaam,... is onjuist.

Moeten er spaties instaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.