Ga naar inhoud

Verbonden met beperkte toegang

steve-o

Aanbevolen berichten

• Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Tik in: ping localhost -l 50000 -n 100 en druk op Enter.

Wacht nu tot je het overzicht ziet met het aantal verzonden en ontvangen pakketjes.

Het aantal verzonden pakketjes zou 100 moeteen zijn.

Wat is het aantal ontvangen pakketjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je eens een kabel tussen jouw laptop en de router plaatsen. Maak vervolgens verbinding (indien niet automatisch).

Voer dan onderstaande procedure uit.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel raar maar ik krijg de laptop niet verbonden met de modem, maar ook mijn andere laptop (waar ik wel nog met op draadloos internet kan) ook niet dus mss doe ik wel iets mis?

Ik heb een Motorola SVG1501E van Telenet thuis. Linksonder staan daar 2 smallere aansluitingen (TEL 1 & 2) en ernaast de ethernet aansluitingen. Nu weet ik zeker dat er 1 van die ethernet aansluitingen naar de zithoek gaan waar ik ervoor al eens met de kabel rechtstreeks op internet ben gegaan maar nu lukt het niet. Ik krijg een melding van een breedbandverbinding te kiezen en dan moet ik gebruikersnaam & wachtwoord ingeven. Als ik dit doe krijg ik een foutmelding maar ik dacht niet dat ik toen moest doen en dat ik gewoon op internet kon.

Doe ik iets mis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je plaatst de kabel inderdaad in een van de ethernet poorten op je modem.

De gegevens die vervolgens gevraagd worden is mogelijk de toegangscode voor je modem, en niet voor je netwerk.

Standaard is dit voor jouw model:

Gebruikersnaam: admin

Wachtwoord: motorola

Beide velden zijn hoofdlettergevoelig!

Kom je hier mee verder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik wel met zekerheid de juiste kabel maar lukt het nog steeds niet. Er komt steeds de melding om die breedbandverbinding te kiezen maar gelijk wat ik ingeef, het lukt niet om te surfen met kabel. Heel raar want ik kan me niet herinneren dat ik dat vroeger zo moest doen :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.