Ga naar inhoud

Verbonden met beperkte toegang

steve-o

Aanbevolen berichten

En nog iets heel raar: als ik mijn andere laptop aansluit met de kabel lukt het wel! Heeft het dan iets met instellingen te maken?

- - - Updated - - -

Heeft het dan iets met instellingen te maken want die andere laptop heeft -voor hij hier stond met het probleem (is van mijn vader)- via Belgacom probleemloos gewerkt?

Als ik op de laptop met het probleem bij Lan-verbinding kijk als ik de kabel heb ingeplugd staat er letterlijk 'ingeschakeld' maar toch geraak ik niet verder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

En nog iets heel raar: als ik mijn andere laptop aansluit met de kabel lukt het wel!

Kan je met die laptop eens het volgende doen terwijl hij met kabel verbonden is.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even samenvatten. Verbeter mij als ik het fout heb.

De laptop met het probleem is dus eigenlijk van je vader en die werkt met een Belgacom modem/router. Is dat een BBox?

Deze laptop kan niet draadloos op het netwerk en ook niet bekabeld, niet bij je vader en ook niet ergens anders.

Je hebt ook een laptop waarmee je bij jou thuis wel bekabeld op internet kan.

Kan je met die werkende laptop ook draadloos op internet bij jou thuis?

Kan je met die werkende laptop ook bij je vader bekabeld op internet?

Kan je met die werkende laptop ook bij je vader draadloos op internet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even samenvatten. Verbeter mij als ik het fout heb.

De laptop met het probleem is dus eigenlijk van je vader en die werkt met een Belgacom modem/router. Is dat een BBox? Ja een BBox2

Deze laptop kan niet draadloos op het netwerk en ook niet bekabeld, niet bij je vader en ook niet ergens anders. Klopt, hij heeft nog een werkende laptop bij hem thuis en ik bij mij thuis. Alleen die laptop met het probleem kan nergens op internet. Onze twee werkende laptops sluit ik probleemloos met de kabel aan, zowel bij hem thuis als bij mij thuis.

Je hebt ook een laptop waarmee je bij jou thuis wel bekabeld op internet kan. Klopt

Kan je met die werkende laptop ook draadloos op internet bij jou thuis? Klopt

Kan je met die werkende laptop ook bij je vader bekabeld op internet? Klopt

Kan je met die werkende laptop ook bij je vader draadloos op internet?

Klopt

- - - Updated - - -

Damn staat een beetje mis. Nog even kort:

Ja een bbox 2 en ja hij heeft nog een werkende laptop bij hem thuis en ik bij mij thuis. Alleen die laptop met het probleem kan nergens op internet. Onze twee werkende laptops sluit ik probleemloos met de kabel aan, zowel bij hem thuis als bij mij thuis...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens het volgende.

Sluit de probleem laptop aan op de router met de netwerkkabel.

Open het netwerkcentrum en klik aan de linkerkant op adapterinstellingen wijzigen.

Dubbelklik dan op de LAN verbinding, selecteer Internet Protocol versie 4 en klik op eigenschappen.

Open de tab alternative configuratie.

Selecteer door gebruiker geconfigureerd en vul verder aan zoals in de bijlagen is aangegeven.

Als je dit bij jou thuis doet, neem dan de gegevens van de bijlage alternatief-IP-TN voor de telenet router.

Als je dit bij je vader doet, neem dan de gegevens van de bijlage alternatief-IP-BBox voor de Belgacom router.

Heeft dit enig resultaat?

post-940-1417705247,4939_thumb.jpg

post-940-1417705247,5304_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij installatie krijg ik eerst volgende melding:

post-40110-1417705249,738_thumb.jpg

Na een paar keer vind hij hem wel maar krijg ik na dat de installatie voltooid is de melding dat het apparaat niet juist is geïnstalleerd.

Na herstarten krijg ik bij apparaatbeheer een uitroepteken bij de Realtek driver:

Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.