Ga naar inhoud

[OPGELOST] Acronis True Image

Ivan

Aanbevolen berichten

Ik gebruik al geruime tijd dit programma om images te maken. Na het maken van een image van de C-partitie (NTFS) stel ik vast dat die blijkbaar gesplitst wordt in 2 bestanden gestockeerd op de D-partitie (FAT32) nl. eentje van 4.194.125 bytes en een tweede van 130.456 bytes. Stel dat ik die image wil terugzetten, welk bestand neem ik dan als eerste?

Gebeurt die splitsing soms door weg te schrijven op een FAT32-partitie?

Bedankt

Ivan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

ik zou logischerwijs met het eerste beginnen...

Je kan dit natuurlijk heel snel oplossen door je D: schijf om te zetten naar ntfs ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou kunnen kloppen,

normaal wanneer je aan een recovery begint en je zou per toeval de andere dvd insteken dan zal hij wel aangeven als hij de andere nodig heeft of omgekeerd.

het wijst zichzelf wel uit normaal.

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 maanden later...

Ik heb ongeveer identiek probleem.

Ik heb met Acronis True Image mijn eerste 2 backups in Acronis veilige zone op mijn schijf gemaakt. Ik wilde echter ook een externe backup hebben en maakte mijn 3e image op mijn Lacie met Fat indeling. Ergens las ik dat je een externe schijf beter in Fat kan laten.

Nu is die backup dus inderdaad ook in 2 bestanden gesplits (*tib).

Na deze posts gelezen te hebben (beginnen met eerste schijf en dan zal hij wel aangeven als hij de andere nodig heeft ) heb ik dus het eerste tib bestand aangeduid.

Na reboot doet mijn pc helemaal normaal. Ik heb dus met tweede .tib bestand niets gedaan. Zou Acronis dat nu allemaal zelf gedaan hebben??????Of kom ik misschien later in de problemen?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er in de handleiding niets over gevonden. Heb ook op het internet gezocht en zo kwam ik bij een gelijkaardige vraag op jullie site terecht.

Ik had inderdaad ook gelezen dat je in geval van CD's met de laatste moest beginnen. Maar Masters zei dat je logischerwijze met de eerste moet beginnen en Karel dacht dat Acronis wel zou zeggen als het fout ging.

Dus ik ben met de eerste begonnen en mijn PC is gewoon weer aan he werk gegaan. Voorlopig blijft alles normaal hoewel ik dus enkel het eerste tib heb bestand teruggezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nog wat verder gaan zoeken en heb het volgende gevonden:

<Just select any one of the .tib files and TI will do the rest. However, before undertaking an actual restore, I recommend that you boot from the Acronis rescue CD and use the Check Archive Wizard to verify the image (again, just select any one of the .tib files and TI will verify the whole image in one go). Partway through a restore is not the time to find out that the image is corrupt as, by then, your destination partition(s) will have been deleted >

Dus als de files op dezelfde locatie staan (en niet op 2 CD's) mag je om het even welke aanduiden.

In het vervolg zal ik wel de raad volgen en eerst het archief nakijken zoals hier wordt aangeraden

Voor mij is het probleem dus opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.