Ga naar inhoud

partiele schijf lezen

johan1954

Aanbevolen berichten

sinds deze week heb ik een nieuwe pc met windows 7 besturingsysteem. uit mijn oude pc heb ik de harde schijf gehaald en deze in mijn nieuwe pc gemonteerd. deze harde schijf was in 2 partities verdeeld. op het ene deel was het besturingsysteem windows xp geinstalleerd en documenten van de diverse gebruikers. op het andere deel was data opgeslagen.

nu kan ik alleen het data gedeelte bereiken en deze bestanden overzetten naar een andere schijf. helaas hebben de gebruikers ook gegevens opgeslagen op het andere deel, maar nu kan ik niet meer bij dat gedeelte komen om de bestanden veilig te stellen. is er een manier om bij dat gedeelte te komen, zodat ik in de map documenten kan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Je bedoelt de bestanden die zijn opgeslagen in de gebruikersprofielen op de oude schijf?

Zorg dat je ingelogd bent op een account met administratorrechten.

Blader dan naar de mappen op de oude schijf, klik er op met rechts, kijk of de optie eigenaar worden (take ownership) in de lijst voorkomt en klik dan op die optie.

Indien gevraagd, bevestig dat ook voor de submappen.

Eenmaal eigenaar van de map(pen) kan je er alles mee doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.