Ga naar inhoud

windows xp

Aanbevolen berichten

doordat ik mijn installatie diskette van windows xp voor de tweede keer op een andere computer wilde installeren krijg ik daar NIET de gegevens door die nodig zijn voor internet en geluid en aangezien jullie goede antwoorden ,ben ik benieuwd of dat ook opgelost kan worden.

bij voorbaat dank

p.j.van oers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

wat bedoel je precies?

Komt je XP niet door de validatiecheck heen (wat vrij logisch is, daar is niets aan te doen buiten een andere licentie kopen)?

Als het enkel het netwerk / geluid is dat problemen geeft vermoed ik dat je geen drivers geinstalleerd hebt?

Als je naar configuratiescherm - systeembeheer - computerbeheer - hardware gaat, zie je daar dan gele vraagtekens? Zoja, steek je cd van het moederbord in je pc, en laat dan zoeken op die cd naar drivers voor die apparaten (netwerk & geluid staan daar normaal altijd op)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Vanoers,

heeft het antwoord van Masters u kunnen helpen?

Laat gerust even horen wat het resultaat is.

Probeer ook uw vraag duidelijk te formuleren, leg het volledige verhaal uit, welke stappen ondernam u,...

Zo begrijpen wij het probleem beter en kunnen we een beter antwoord geven.

Mvg karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste karel

het spijt mij dat ik vergeten ben te antwoorden

helaas heeft alles niet geholpen

nu wil ik alles van de computer verwijderen maar weet niet hoe

het gaat niet via software verwijderen ,zoals de comp.aangeeft.dus ik denk dat ik hem maar een reparateur brengt en het hem maar laat uizoeken ,of je moet nog een goede tip hebben .

ik heb wel een instaldiskette gemaakt .

nogmaals sorry dat ik niet geantwoord hebt

met vriendelijke groet

p.j.van oers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

als ik het dus goed bgrijp wenst u ALLES van uw pc te wissen?

Hou er alvast rekening mee dat je dan alles kwijt bent: programma, bestanden, alles dus.

Vooralleer je dus eraan begint is het belangrijk dat je een backup maakte van je persoonlijke documenten enz.

Wanneer dat klaar is kan je aan de slag met het wissen van je harde schijf en het opnieuw installeren van je pc.

Op zich is het niet zo moeilijk, maar het is belangrijk dat je alles bij de hand hebt en de uitleg begrijpt.

Hier bij Pc Helpforum hebben we een mooi handleiding hoe u windows moet installeren:

http://www.pc-helpforum.be/f159/windows-hoe-windows-installeren-730/

Ik raad aan deze handleiding af te drukken dan kan je deze stap voor stap volgen. Belangrijk is dat je goed het stukje over Partitioneren naleest. Als je voorbeeld 2 partities wenst; eentje (de C) voor Windows en een ander voor je documenten (D), dan zou ik de helft van je schijf gebruiken voor beide.

Voor je aan de slag gaat geef ik even mee wat je nodig hebt:

- windows installatie cd (zit normaal bij de aankoop van je pc)

- cd met eventuele drivers van voorbeeld beeldschermkaart, printer, scanner,... (deze kreeg je ook bij aankoop)

- bovenstaande handleiding.

De totale installatie bedraagd ongeveer 1 uur, afhankelijk van je pc configuratie. Wanneer dat klaar is kan je terug programma's installeren, internet aansluiting instellen,...

Zo dat lijkt een hele boterham als je er niet zoveel van kent en de eerste keer is het allemaal wat spannend maar in feite kan er weinig mislopen, gewoon de instructies volgen op het scherm.

Mocht het allemaal wat te moeilijk klinken dan kan je inderdaad even langsgaan bij de locale pc boer en deze kan je zeker verder helpen.

Of je kan je me emailen via support@pc-helpforum.be en als je in de buurt woont dan kan ik gerust langkomen en dan doe ik het graag voor u.

Mvg Karel

beheerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.