Ga naar inhoud

Mabezat / Tazebama virus

Aanbevolen berichten

Ondanks mijn Trend Micro Client Security is het virus Mabezat / Tazebama toch erin geslaagd om binnen te geraken. Op het ogenblik dat het actief werd, heeft mijn programma het onderschept en verwijderd maar intussen heeft het wel 1,5 uur de tijd gehad om het merendeel van mijn Word- en Excel-files te beschadigen. Alle mogelijke pogingen die ik ken om die bestanden weer te herstellen (of toch minstens de platte tekst te recupereren) mislukken. Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is? Jammergenoeg werkte mijn back-up al een tijdje niet en ben ik niet alert genoeg geweest om dit te zien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een wordrepair-programma geïnstalleerd en daarmee kreeg ik een tekst in word waar geen rechte kant aan is, via Word zelf (op "openen en herstellen") en ook als bestandstype "Tekst uit een willekeurig bestand herstellen (*.*)" kiezen en dan openen (of "openen en herstellen"). Ook het hernoemen van de bestandjes naar een doc (ipv docx) maar ik had daar zowiezo niet veel hoop in...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je deze methode al geprobeerd?

Misschien kan je hier ook nog wat mee doen.

Repareer beschadigde Word-documenten | Computer Idee

Recovery Toolbox for Word

Word Repair Utility for Repairing Corrupt Doc and Docx Files of MS Word

Recover Word with WordFIX - Repair Word 2003 and all other versions

Problemen met beschadigde Word-documenten oplossen

Sommige van deze tools zijn niet gratis maar met de proefversie kan je wel zien of een herstel mogelijk is.

Je kan het ook eens proberen met deze Online tool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.