Ga naar inhoud

Geen connectie met monitor


Kiliman

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb al enkele weken een probleem met mijn pc. Het is een volledig zelf in elkaar gestoken pc, met voornamelijk intel, antec en asus onderdelen. Werkte altijd perfect en erg snel.

Tot een maand geleden, toen opeens mijn beeldscherm (Samsung 22") crashte en er horizontale blauwe en witte strepen op verschenen. Hierna werd alles zwart, en bij het opnieuw opstarten deed het scherm helemaal niets meer.

Dit duurde zo een paar dagen, tot alles opeens wel weer ging...

Ik natuurlijk blij, maar 2 weken daarna gebeurde weer hetzelfde. Deze keer wou hij echt een week lang geen connectie maken met m'n monitor (heb monitor getest op andere pc, en zowel scherm als kabel zijn perfect in orde).

Toen heb ik maar besloten om hem binnen te brengen bij de pcshop, en daar kreeg ik te horen dat alles in orde was en perfect werkte.. :s Ik snapte er helemaal niets meer van en inderdaad, toen ik hem thuis aansloot werkte deze weer zoals anders..

Maar nu een week geleden was het weer van dat... beeld crashte weer (met strepen).

Dan dacht ik dat het aan mijn grafische kaart kon liggen, dus een nieuwe besteld van asus.

Deze is vandaag toegekomen, sluit deze aan en... nog steeds werkt er niets.

Ik kom er echt helemaal gek van, aan wat zou dit kunnen liggen? Beeldscherm, kabels en grafische kaart werken perfect..

Hopelijk kan er mij iemand helpen :) Ik moet nu al een week op een laptop werken die mijn programma's helemaal niet aan kan, dus het zou echt wel welkom zijn.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik kan achterhalen zou dit bord gebruik maken van een BIOS van Intel.

3 biepen duid volgens Intel op een geheugen probleem >> Desktop Boards — BIOS beep codes

Je kan voor de zekerheid het volgende eens uitvoeren.

We gaan het geheugen in je pc eens aan de tand voelen met Memtest86+.

Hoe je dit uitvoert samen met een downloadlocatie vind je terug in deze handleiding.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.