Ga naar inhoud

Pc loopt vast


Aanbevolen berichten

Ik heb gedaan wat je gevraagd hebt en in de bijlage vind je de tekstbestanden.

Ik moet er wel bij zeggen dat er bij het opstarten telkens iets komt van daemonu.exe, dan een of andere fout, geen idee welke, en dan kan ik enkel op verzenden of niet verzenden klikken.

En Bonjour Service is volgens mij van Apple, maar dat weet ik niet zeker.

Bedankt voor de hulp.

[ATTACH]22678[/ATTACH]

[ATTACH]22679[/ATTACH]

[ATTACH]22680[/ATTACH]

[ATTACH]22681[/ATTACH]

AppError.txt

Syslog.txt

Syserror.txt

Applog.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als je de foutmelding van daemonu.exe hebt opgelost, zijn we op de goede weg want die kwam in de logjes ook naar voor als oorzaak van de problemen.

Kan je ter controle 4 nieuwe logjes maken?

Voor de SysError en AppError kan je je beperken tot de fouten sinds de laatst opstart van de pc.

Indien er sinds de laatste opstart geen fouten meer zijn, hoef je geen logjes te maken maar mag je dat gewoon melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de bijlage zit SysLog, SysError en AppLog, want sinds ik daarnet de pc heb opgestart zijn er geen fouten in het logboek toepassingen.

Misschien even melden hoe ik die fout heb opgelost want het lijkt me niet helemaal zuiver:

Ik vond op internet dat je gewoon daemonu.exe kon verwijderen en dan kwam de melding er niet meer op.

Dus het probleem is niet echt hersteld, maar eerder verwijderd, dus ik weet niet of dit goed is.

Er stond ook bij dat ik deze ten alle tijde wel terug kan downloaden.

Bedankt voor de hulp!

[ATTACH]22700[/ATTACH]

[ATTACH]22701[/ATTACH]

[ATTACH]22702[/ATTACH]

AppLog.txt

SysLog.txt

SysError.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bestand daemonu.exe gewoon verwijderen is inderdaad niet echt een propere oplossing.

Dit bestand controleert namelijk of er updates beschikbaar zijn voor je videodrivers op de site van nvidia en wordt uitgevoerd bij het opstarten van windows.

Met onderstaande procedure gaan we het opstarten met windows uitschakelen zodat ook de melding in de logboeken verdwijnt.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Tik in: sc stop nvUpdatusService en druk op Enter.

Tik in: sc delete nvUpdatusService en druk op Enter.

Tik in exit en druk Enter.

Als je op een van deze instructies een foutmelding krijgt, ga dan gewoon door met de volgende instructie.

Herstart de pc na deze procedure en controleer de logboeken of er nog foutmeldingen waren bij de laatste opstart.

Als er nog foutmeldingen zijn, maak je een nieuw logje.

Als er geen foutmeldingen meer zijn, volstaat het om dit te melden.

Je zal nu wel zelf op de site van nvidia moeten gaan zoeken naar updates voor je videodrivers.

Kan je eens het merk en model of type van de pc opgeven?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je pavilion iets nader specifieren want er zijn meerdere reeksen pavilions.

Welke cijfers staan er nog bij pavilion? bvb Axxx, Kxxx, Txxx waarbij xxx cijfers voorstellen.

Wat wel dadelijk opvalt in het speccy logje is de hoge temperatuur van het moederbord.

Helaas wordt de temperatuur van de processor niet uitgelezen maar ik vermoed dat die ook aan de hoge kant zal zijn.

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte.

Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De PC is zoals in die handleiding stofvrij gemaakt, dit deed de temperatuur zeker zakken.

http://speccy.piriform.com/results/KSylk8qa4LoB1ShntLAWHQx

Ik denk dat het model van de PC HP Pavilion m7690n is maar weet het niet zeker. Ik heb alle handleidingen doorzocht maar daar vind ik het niet in en op de PC vind ik enkel HP Pavilion.

Ik heb op google Images gezocht op HP Pavilion en vond een PC die er helemaal hetzelfde uitziet als degene die ik heb.Dus ik vermoed dat het die is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat model vind ik niet terug op de Belgische site van HP, wel op de Amerikaanse site.

Voor de videokaart heb ik wel een recente driver gevonden maar zolang je geen problemen hebt met de videokaart of het beeld, is een update niet echt nodig.

Indien je toch de driver wil updaten, kan je hem hier downloaden.

Hoe staat het ondertussen met de vastlopers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is veel beter met de vastlopers.

Eigenlijk is hij maar een keer vastgelopen en dat was toen ik de pc de eerste keer opstartte na dat ik hem stofvrij had gemaakt.

dus voorlopig gaat alles goed!

Bedankt kape en vooral kweezie wabbit voor het herstellen van mijn pc! :D

Mocht er nog een probleem zijn dan hoor je zeker nog van me.

Grz

Yorre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.