Ga naar inhoud

Laptop wil contact maken met netwerk van de buren.....

JoJa

Aanbevolen berichten

hallo allen,

Hoe kan het dat het eigen draadloze netwerk via UPC, regelmatig overruled wordt door dat van de buren ( Sitecom ) terwijl dat netwerk van de buren niet in de lijst staat van voorkeursnetwerken.?

Het verbinding maken blijft dan bij een poging uiteraard, maar in de tussentijd heb ik dus even geen verbinding.

De buren hebben dit probleem niet. Afstand naar mijn modem ongeveer 5 meter en naar dat van de buren ongeveer 6 meter ( met een muur ertussen uiteraard :D )

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je in het netwerkcentrum bij de instellingen voor draadloze netwerken niet aangeven dat standaard met jou netwerk verbonden moet worden, ook als het ssid niet word uitgezonden.

Schakel ook het detecteren van andere netwerken uit.

Indien er nog andere netwerken dan het jouw in de lijst staan met beschikbare netwerken, klik je deze aan met rechts en kies dan voor verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk heb ik het toch kunnen oplossen, door eerst het netwerk van de buren toe te voegen in de lijst en van daaruit

uit te vinken om hiermee verbinding te maken. Vervolgens het netwerk weer verwijderen uit de lijst.

@ kweezie wabbit : jouw optie zou idd ook kunnen werken echter moet ik voor werk ook op andere locaties verbinding

met een ander netwerk kunnen maken.....maar toch bedankt voor je antwoord.

Ik wacht nu even af of deze oplossing werkt ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.