Ga naar inhoud

[OPGELOST] Backup van oude pc op nieuwe installeren

Aanbevolen berichten

Mijn huidige pc (Pentium III, 128 Mb geheugen en 12 Gb HDD) wordt wel erg traag en ik denk eraan om een nieuwer, krachtiger model te kopen.

Het systeem draait momenteel onder Windows XP Professional Versie 2002 Servicepack 2.

Ik ben tevreden over de mogelijkheden en features die ik nu heb, alleen de performance van de machine laat me te wensen over.

Mijn vraag is nu: kan ik een volledige systeembackup maken van mijn huidige pc (zonder gegevensbestanden, natuurlijk) en deze op een nieuwe pc installeren waarvan enkel de harde schijf geformatteerd is (waar dus nog geen andere windowsinstallatie op gebeurd is)?

Als je dit doet, is het dan daarna nog enkel kwestie van de nodige drivers aan te passen of lukt deze manier om een nieuwe pc in gebruik te nemen helemaal niet?

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Grz.

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Het kan zijn dat het lukt, maar de kans is niet al te groot. Je gaat namelijk enorm veel hardwarematige veranderingen hebben.

Single core naar dual core; IDE harddisk naar Sata; andere videokaart, andere netwerkkaart. Er is bijna niets wat hetzelfde blijft, en ik zou dus voor een nieuwe installatie gaan (want als je installatie al een aantal jaar oud is, dan begint daar ook sleet op te komen waardoor je pc trager loopt.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal, het beste is dat u op uw oude pc, uw bestanden backupt en misschien even uw geinstalleerde programma's notteerd.

op uw nieuwe pc raad ik zeker aan om Windows te installeren (nieuw) en erna dan uw documenten ernaar te kopiëren. De programma's moet je dan uiteraard opnieuw installeren.

Een volledige kopie van oud naar nieuwe pc is niet aan te raden, want zoals eerder vermeld is hardware veel veranderd en dan zou wel eens wat problemen kunnen geven. Een propere installatie zorgt dat je pc ineens 'snel' is en geen onnodige bestanden bevat.

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.