Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik had het deze week met een vriendin over het opkuisen van rotzooi en andere gebruiksporen.

Ik gebruik CCleaner, zij PC Cleaner (denk ik) + nog een programma om ALLE bestanden sporen te wissen (zie Reportage Volt)

Vraag: Ik gebruik een 2tal jaar CCleaner + MBAM.

Zijn er nog goede gratis programma's beschikbaar die beduidend beter zijn dan bv. CCleaner?

Ik heb gehoord over PC Cleaner of zoiets, Eraser (om ALLE sporen te verwijderen van de HDD),...

Aanraders?

Geplaatst:

Op PCH raden wij steeds aan om Ccleaner te gebuiken. Deze heeft reeds zijn waarde bewezen en heeft naar mijn weten nog nooit problemen veroorzaakt.

Er zijn inderdaad heel wat andere programma's om je computer op te kuisen. Het probleem daar is dat deze vaak iets te veel opkuisen, waardoor je systeem onstabiel wordt met alle gevolgen van dien. :dong:

Het lijkt me beter dat Ccleaner 10 overbodige registermeldingen laat staan (wat totaal geen kwaad kan), dan een ander programma dat er 1 te veel verwijderd die je systeem nodig heeft.

Persoonlijk zou ik je dus aanraden om voort te doen met Ccleaner.

Geplaatst:

Ik zou je voor je computer onderhoud, de Advanced SystemCare van IObit aanraden.

Deze onderhoudt je gehele computer op een veilige manier.

Deze Advanced SystemCare is in een gratis & betaalde versie te krijgen (de betaalde versie heeft meer functies)

Ik zelf gebruik dit programma al jaren op al mijn computers en deze ASC heeft nog nooit problemen veroorzaakt.

Ik weet dat sommige zogenaamde Register & Tunings programma een slechte naam hebben.

Het klopt dat vele soort gelijke programma's, inderdaad je computer kunnen slopen.

Maar ik kan voor Advanced SystemCare & ook de Ccleaner echt zeggen dat deze helemaal veilig zijn (daarom zeg ik erbij dat ik zelf deze al vele jaren gebruik)

Kijk voor info & download op deze pagina; Advanced SystemCare Free 6/5/4/3 Download Review for Windows XP/Vista/7 - IObit

Geplaatst:
Ik zou je voor je computer onderhoud, de Advanced SystemCare van IObit aanraden.

Deze onderhoudt je gehele computer op een veilige manier.

Absoluut niet !

Daar hadden we het meermaals over in het verleden, als ik me niet vergis....en toch blijf jij die rommel maar aanprijzen...:hmpf:

Een zogenaamd opruim- en optimalisatieprogramma dat ik helaas al een aantal keer een pc zag toasten ...dit biedt dan ook geen enkele meerwaarde, integendeel : ik heb dit programma al veel meer ellende zien veroorzaken dan voor enig heilzaam effect weten zorgen...dong.gif

Geplaatst:

ASC zou ik inderdaad ook nooit aanraden. Ik heb het zelf enkele maanden uitgetest en weet dat het in onervaren handen heel wat schade kan berokkenen. Het programma heeft nogal de neiging wat te veel "op te kuisen". Als je dan niet exact weet waar je mee bezig bent, kan dat nefaste gevolgen hebben voor je systeem.

Zoals Asus reeds zei, we hebben hier op het forum al verschillende mensen over de vloer gekregen met computerproblemen waar een opkuisbeurt met ASC de oorzaak bleek te zijn.

Geplaatst:

Advanced SystemCare van IObit zou ik zelf niemand aanraden, heb hier niet zo'n goede ervaringen mee en ben niet de enige.

Lees hier maar eens. Persoonlijk adviseer ik altijd Ccleaner en gebruik enkel de Cleaner functie.

De registry opruimfunctie gebruik ik heel zelden, want het geeft de meeste mensen en goed gevoel als ze denken dat alles netjes opgeruimd is maar snelheidswinst is er niet mee te behalen al denken de meeste van wel.

Geplaatst: (aangepast)
maar snelheidswinst is er niet mee te behalen al denken de meeste van wel.

Dit klopt als een bus! Een register bevat duizenden sleutels. Als er daar een 100 tal foutieve sleutels van weg zijn, heeft dit quasi geen enkele snelheidswinst.

Veel beter is:

- Verwijder programma's die je niet meer gebruikt (via Configuratiescherm/Programma's/Een programma verwijderen). Bij het verwijderen van programma's worden ook de services die daaraan verbonden zijn, verwijderd. Dit levert een grote snelheidswinst op voor je pc omdat die services dan niet meer geladen moeten worden.

- Ga op zoek naar ruimtevreters op je harde schijf (via het programma SpaceSniffer bijvoorbeeld).

aangepast door Kurtt
Geplaatst:

De verwijdering van software door windows of door de meegeleverde uninstaller ruimen in veel gevallen toch niet alles op zodat er in het register soms sleutels overblijven die verwijzen naar services of bestanden die niet meer bestaan.

Als dit services zijn die met windows opstarten, kan dit wel vertraging en zelfs blokkering van de pc tot gevolg hebben omdat windows soms blijft proberen die services op te starten.

Met een registeropruiming door CCleaner worden deze ongeldige sleutels verwijderd en op die manier kan je wel een aantal problemen oplossen en soms snelheidswinst boeken.

Een registeropruiming (met CCleaner) na het verwijderen van software kan het dus nooit kwaad.

Geplaatst:

Hallo wakkie,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.