Ga naar inhoud

Extra SATA aansluitingen werken niet!


WielG

Aanbevolen berichten

Mijn PC draait onder Windows 7 Home Premium 64-bits.

Op het ASUS P8H61 moederbord zijn 4 SATA aansluitingen die allemaal in gebruik zijn voor 3 harde schijven en 1 optisch station (Blu-ray).

Nu heb ik een ICIDU PCI eSATA adapter aangeschaft en ingebouwd om extra SATA aansluitingen te krijgen. Deze adapter heeft 2 externe e-SATA en 2 interne SATA aansluitingen.

Op een van de interne SATA aansluitingen heb ik een extra DVD speler aangesloten.

Windows herkent de adapter, heeft de driver ervoor geinstalleerd en laat hem bij apparaatbeheer onder de opslagcontrollers zien als "Initio inic1620 S-ATA Adapter".

Echter de aangesloten DVD speler wordt niet getoond en is ook niet bruikbaar.

De externe aansluitingen kan ik niet testen omdat mijn externe HD alléén met USB aangesloten kan worden.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem.

Bvd, Wiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

eSATA PCI Card - Interface Card

Bovenstaand de link.

post-40229-1417705201,2251_thumb.jpg

En hier nog een foto.

Ik heb een HD aangesloten, maar die werkte ook niet.

Maar zo bezig zijnde zag ik dat er op het bordje jumpers zitten naast de interne SATA aansluitingen.

Zou het zo kunnen zijn dat door de positie van de jumpers bepaald wordt of de externe of de interne aansluiting gebruikt kunnen worden?

Groet,

Wiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die jumpers dienen om de SATA poorten te activeren, dus als je hier nog niets aan gewijzigd hebt zullen je SATA apparaten die je aansluit niet werken.

Om de SATA poorten te activeren doe je het volgende.

post-24526-1417705201,3152_thumb.png

De bovenste drie jumpers plaats je naar rechts om de SATA poort ernaast te activeren.

Dit kun je herhalen om de andere SATA poort te activeren.

Nu dien je nog een apparaat als first device in te stellen.

post-24526-1417705201,3439_thumb.png

Nu dien je naar keuze één jumper naar rechts te plaatsen om één van de poorten in te stellen als first device.

Let op dit mag je maar uitvoeren bij één poort!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.