Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Allen,

Zojuist heb ik op mijn Windows 7 pc virtualbox geinstalleerd. In mijn virtualbox heb ik windows 8 geinstalleerd.

Nou heb ik hier een aantal vragen over;

1- is het in dit geval nodig om in windows 8 een antivirus programma te installeren of is de antivirus van mijn win 7 voldoende?

2- ik krijg mijn aspect ratio niet goed, ik kan alleen de resolutie instellen maar dit geeft niet het juiste beeldscher verhouding.

3- Wat als ik in windows 8 drivers installeer of bijwerk? Worden deze dan ook in mijn windows 7 geinstalleerd?

Geplaatst:

met nr.:2 bedoel ik eigenlijk dat ik niet de juiste de resolutie van mijn laptop 1366x768 kan instellen.

Ik krijg meerdere mogelijkheden maar niet deze resolutie.

Ook herkent hij in mijn windows 8 mijn videokaart. ik weet niet of dit perse nodig is.

Geplaatst:

1. Wat betreft een virusscanner voor de virtuele machine (vm), dit kan geen kwaad want je kan met de vm ook op internet en dus een besmetting oplopen. Een besmetting van een vm kan wel niet op de reële machine komen omdat de vm op zichzelf draait.

2. Heb je het VirtualBox Extention Pack ook geinstalleerd?

Dan heb je meer mogelijkheden om het guest te integreren in de host.

Ik weet niet van buiten hoe het heet maar je kan in de menubalk van het venster waarin de gast draait, eens kijken bij de eeste optie.

In de lijst die je daar krijgt, staan wel enkele mogelijkheden om het venster van de gast aan te passen.

Zo kan je de gast bvb in full screen zetten en dan zie je amper dat je met een virtuele machine bezig bent.

Je kan ze ook op "strech" zetten geloof ik en dan het venster van de gast maximaliseren.

Ik zou het thuis eens moeten nakijken om te zien welke optie het juist is maar je kan alvast beginnen testen.

3. Bij het aanmaken van de virtuele machine wordt ook een virtueel hardware profiel aangemaakt dat voldoende is om het aangegeven besturingssysteem te draaien. Hier horen ook een aantal drivers bij maar die moet je niet updaten omdat je het virtuele hardwareprofiel niet kan aanpassen in VirtualBox.

Geplaatst:

Super bedankt voor. De reactie. Ik had voor de zekerheid een antivirus geinstalleerd.

Het probleem met mijn resolutie heb ik na lang zoeken zelf kunnen oplossen door een guest account aan te maken in win 8 waardoor ik idd meer mogelijkheden heb.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.