Ga naar inhoud

update IE9

wieben

Aanbevolen berichten

Elke keer als ik de laptop afsluit, krijg ik een update voor IE9. Deze mislukt ook elke keer.

Ik krijg dan foutmelding 9C48.

Als je dat googled vind je enorm veel hits, maar geen werkende oplossing. Microsoft komt steeds met z,n Fix-it, maar dezen werken ook niet.

Een advies is dan om de update IE9 te verwijderen. Echter, dat geeft ook een foutmelding.

Ik heb geprobeerd IE10 te downloaden. Ik hoopte dat deze 9 zou overschrijven. Echter, dat geeft ook een foutmelding.

Als ik in de bestandslocatie op eigenschappen iexplore klik, zie ik versie 9.0.8112.16448

Als ik op eigenschappen klik in de exlorer zelf (help/over internetexlorer) zie ik versie 9.0.8112.16421IS

RAra. Ik gebruik met groot plezier Firefox, dus nodig heb ik de explorevbrniet. Maar steeds weer mislukte updatepogingen, wordt je ook niet vrolijk van.

Wie o wie heeft een goede tip voor me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik enige malen geprobeerd. Je komt vaak bij "Fix-it" terecht. Werk niet. IK heb meerdere geprobeerd.

IK denk dat de update van IE8 naar 9 van Windows niet helemaal ok was. De update is bijna 37 MB.

Maar ja. Ik (en meerder met mij, als je 9c48 googled)zit er maar mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens of de service Windows Module Installer op Handmatig staat:

- Klik op de startknop en typ direct onderaan het commando services.msc

- Scroll door de lijst totdat u de service Windows Module Installeer tegengekomt. Rechtsklik erop en kies Eigenschappen. Bij Opstartype kiest u voor "Handmatig". Als het al op handmatig stond, hoef je niets te doen. Daarna klik je op Toepassen en herstart je de pc.

Bron: Error Code 9c48 when installing IE9 Update Win 7 - Windows 7 Forums

Is het probleem opgelost? Zoniet, probeer je dit:

1. Verwijder Internet Explorer 9 en herstart de computer.

Je kan Internet Explorer verwijderen door naar het startmenu te gaan en onderaan programma's in te typen. Druk nog NIET op enter. Uit de lijst bovenaan kiest u voor "Programma's installeren of verwijderen"

Klik links op "Geinstalleerde updates weergeven". Ergens onderaan in de lijst vindt u "Windows Internet Explorer 9". Rechtsklik erop en kies Verwijderen. Herstart de pc.

2. Download vervolgens hier Internet Explorer 9. (nog niet installeren!)

3. Verbreek je verbinding met internet. Dit is belangrijk.

4. Dubbelklik nu op het bestand dat je gedownload hebt, installeer het. Als het geïnstalleerd is, herstart je de pc.

5. Zet internet terug aan en ga naar Windows Update en haal updates binnen. (de optionele updates hoef je niet binnen te halen)

Bron: Workaround for error 9C48 while installing Internet Explorer 9 in Windows Update | Live and learn

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Ik was deze oplossingen bij mijn zoektocht al tegengekomen. voor de zekerheid nog maar even geprobeerd. Werkt dus niet. Wat ik in mijn eerste bericht al schreef: Ik kan de geinstalleerde update explorer 9 niet verwijderen. Ik krijg dan ook een foutmelding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.