Ga naar inhoud

opstartprobleem

louko

Aanbevolen berichten

Als ik mijn PC aanzet krijg ik regelmatig een blauw scherm met witte letters en kan daarna niets meer via toetsenbord bedienen dus doe ik via de knop op mijn PC alles uit Daarna zet ik de PC weer aan en dan krijg ik een

zwartscherm witte tekst en na enig wachten start hij normaal. Ik stuur u 2 bestandjes mee waar van 1 de code die in het blauwescherm worden vermeld wat moet ik daar mee

Groeten Lou

fout.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Lou,

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

• bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\\Logs\\CBS\\CBS.log > "%userprofile%\\Desktop\\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mako

Ik heb het nu 3 keer geprobeerd maar telkens als ik alles heb in getypt en ik klik op enter gaat hij naar volgende regel maar

het programma reageert niet Wat doe ik fout Ik stuur een foto mee die ik van het scherm heb gemaakt misschien kan u daar de fout in vinden Groeten Loupost-2903-1417705214,7375_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Lou,

Staat op jouw bureaublad nu een bestand sfcdetails.txt? Indien dit het geval is mag je dit als bijlage toevoegen aan je volgende bericht.

Is dit niet het geval dan probeer je het maar eens op volgende manier: kopieer onderstaande vetgedrukte regel.

findstr /c:"[sR]" %windir%\\Logs\\CBS\\CBS.log > "%userprofile%\\Desktop\\sfcdetails.txt"

Rechtsklik in de opdrachtprompt en kies voor Plakken.

Druk nu op de enter toets.

Normaal zou je nu wel een bestandje sfcdetails.txt op je bureaublad moeten hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Lou,

De scan bracht heel wat corrupte bestanden aan het licht, maar je computer kon deze niet herstellen. Indien je nog een andere computer ter beschikking hebt met Windows 7 kan je volgende bestanden gewoon overbrengen via usb of cd naar jouw computer (kopiëren en plakken):

C:\Windows\Web\Wallpaper\Windows\img0.jpg

C:\Windows\System32\oobe\background.bmp

C:\Windows\System32\oobe\FirstUXRes.WIM

C:\Windows\System32\zipfldr.dll

Ondertussen gaan we nog even verder met je vervelende blauwe meldingen:

1. Ga naar Start - Alle Programma's - Bureau-accessoires - Opdrachtprompt
    Tik in Chkdsk /f /r gevolgd door enter
    Laat het resultaat weten in je volgende bericht.
  2. Doe eens een geheugentest met Memtest86+
    Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Lou,

Je dient de bestanden op dezelfde locatie te plaatsen als in bericht #8 hierboven.

Het bestand img0.jpg plaats je dus in C:\Windows\Web\Wallpaper\Windows

background.bmp komt in C:\Windows\System32\oobe net als het bestand FirstUXRes.WIM

zipfldr.dll plaats je gewoon in C:\Windows\System32

Een bestand kan je verplaatsen door op je USB stick op het bestand rechts te klikken en te kiezen voor "Knippen" vervolgens rechtsklik je op de juiste locatie en kies je "Plakken". Indien wordt gevraagd om een bestand te overschrijven kies je voor "Ja".

Mocht je ergens tegen problemen oplopen dan horen we dat graag. Is alles goed gelukt? Dan kan je verder gaan met stappen 1 en 2 uit bericht #8 hierboven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.