Ga naar inhoud

Computer Samenstellen

mave94

Aanbevolen berichten

Mijn huidige computer is nodig aan vervanging toe. Ik wil hem graag zelf samenstellen en daarom post ik hier een topic. Bedankt alvast voor jullie goede hulp.

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Naast standaard dingen wil ik ook graag grafische programma´s zoals Photoshop, 3ds max en Virtual DJ kunnen gebruiken. Met Photoshop doe ik veelal niet heel ingewikkelde dingen, maar met 3ds max doe ik ook regelmatig 3d renderen. Ik zou het fijn vinden als ik meerdere programma´s tegelijk zou kunnen laten draaien.
  2. Wat is mijn budget ? - Mijn budget ligt tussen de 1100 en 1300 euro.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Het liefst een samenstelling, want dan kan de computer worden afgesteld op mijn eisen.
  4. Ga ik overklokken ? - Nee.
  5. Ga ik later upgraden ? - Wellicht HDD (deels) vervangen door een SSD. Verder hangt het ervan af hoe goed de specificaties zijn van mijn nieuwe computer.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - USB 3.0 lijkt mij vooralsnog niet nodig. Een blue-ray speler/brander heb ik sowiezo niet nodig; een cd-rom/cd speler volstaat.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Ik laat de computer assembleren, omdat ik niet het risico wil lopen om onderdelen verkeerd aan te sluiten.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Windows 7, Home Premium is voldoende. Liefst wel met mogelijkheid tot upgraden naar Windows 8.
  9. Ga ik zelf installeren ? - Dit lijkt mij wel dat ik zelf kan doen.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Niet specifiek.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Alle toebehoren heb ik al.
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Een mooie behuizing is mooi meegenomen, maar is geen vereiste. Goede specificaties en dus een snellere pc vind ik belangrijker.
  13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- Ik woon in Nederland en heb geen specifieke voorkeur voor een winkel.

Ik heb van verschillende mensen gehoord dat ze ontzettend blij zijn met een SSD en dat dat zeker te merken is aan de snelheid, ook wanneer alleen het besturingssysteem op de SSD staat. Echter raden ze in de winkel een SSD nog niet aan, omdat het momenteel nog heel duur is. Is het raadzaam een SSD te kopen, aangezien velen die ik ken het aanraden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • 1 maand later...

Ik heb nu al enkele weken mijn computer in gebruik en hij werkt echt perfect. De service van Azerty was trouwens ook goed. Zelfs met veel programma's tegelijk geeft hij maar een maximum CPU van 22%. Het opstarten en afsluiten gaat ook supersnel. Ik ben er heel blij mee. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.