Ga naar inhoud

Hulp bij keuze nieuwe laptop

freakkriek

Aanbevolen berichten

Goedendag,

Na 3 jaar is mijn huidige laptop aan vervanging toe. Ik heb deze echter gekocht door vooral te kijken naar de schermgrootte (17inch) en geheugen (500MB) wat toen redelijk goed was. Ik was echter mijn grafische kaart totaal uit het oog verloren en ben momenteel de "trotse" eigenaar van een "Generic PnP Monitor on Mobile Intel 4 Series Express Chipset Family" die me dus keer op keer teleursteld.

Nu ben ik na lang zoeken uiteindelijk op de Dell site terecht gekomen waar voor een redelijk goede prijs deze 2 computer worden aangeprijsd:

Optie 1: 879 euro

[TABLE]

[TR]

[TH]Processor [/TH]

[TD]3rd generation Intel® Core™ i5-3210M processor (2.50 GHz, 3M cache)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TH]Besturingssysteem[/TH]

[TD]Windows 8 64bit , Nederlands[/TD]

[/TR]

[TR]

[TH]Beeldscherm[/TH]

[TD]44 cm(17.3") witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met antireflectiecoating[/TD]

[/TR]

[TR]

[TH]Geheugen

[/TH]

[TD]8GB DR3 SDRAM at 1600MHz

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TH]Harde schijf [/TH]

[TD]1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf[/TD]

[/TR]

[TR]

[TH]Optisch station [/TH]

[TD]8X DVD+/-RW station[/TD]

[/TR]

[TR]

[TH]Videokaart

[/TH]

[TD]2 GB nVidia GeForce GT 650M 90W[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Optie 2: 949 euro

[TABLE]

[TR]

[TH]Processor [/TH]

[TD]3rd generation Intel® Core™ i7-3630QM processor (up to 3.40 GHz,, 6M cache)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TH]Besturingssysteem[/TH]

[TD]Windows 8 64bit , Nederlands[/TD]

[/TR]

[TR]

[TH]Beeldscherm[/TH]

[TD]44 cm(17.3") witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met antireflectiecoating[/TD]

[/TR]

[TR]

[TH]Geheugen

[/TH]

[TD]6GB DR3 SDRAM at 1600MHz

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TH]Harde schijf [/TH]

[TD]1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf[/TD]

[/TR]

[TR]

[TH]Optisch station [/TH]

[TD]8X DVD+/-RW station[/TD]

[/TR]

[TR]

[TH]Videokaart[/TH]

[TD]2 GB nVidia GeForce GT 650M 130W

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Dit prijsverschil van 70euro leidt tot een betere processor en betere video kaart (ik vermoed toch dat een hogere W-waarde beter is) maar zorgt wel voor een verlies van 2 GB geheugen. Ik ben geen volbloed gamer, al zijn de enkele spelen die ik graag speel (Anno en Total war- serie) redelijk belastend en wil ik deze nu wel eens spelen op een redelijk hoge stand. Ook moet ik geregeld voor mijn studie wat programmeren in enkele "zware" programma's als ArchiCaD en Matlab, dit zou ook nu eens vlot moeten gaan.Is het verlies van 2GB geheugen nu erger dan een betere processor of niet? En is de 70 euro deze upgrade waard?

En indien een barmhartige samaritaan in dit budget een betere optie weet zijn, graag een reactie :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja krijg dit niet gestart. ik zie de achtergrond wel maar nergens eens tart knop. Ook raar ik krijg me niet aangemeld. Verander ik echter de taal, ben ik automatisch ineens ingelogd onder mijn naam maar eens ik terug naar da match maker ga bn ik weer uitgelegd en zie ik gewoon een achtergrond

Link naar reactie
Delen op andere sites

De W in dit geval staat voor Watt, en dat betekent dus dat de laatsgenoemde laptop meer energie kan gebruiken voor de grafische kaart, wat meestal resulteert in betere prestaties, hoewel het nogal vreemd is voor exact dezelfde grafische chip.

Wat betreft het prijsverschil van 70 euro zou ik dat zeker doen, met een i7 ben je toch al heel wat meer 'futureproof' dan de eerste i5. 6GB geheugen i.p.v. 8GB ga je in de meeste gevallen niet merken, tenzij je zware videobewerking gaat doen. Maar een geheugenupgrade is mogelijk, een processorupgrade niet Geheugen kost bijna niets meer en je kan dus zo je laptop upgraden naar 8 of zelfs 16GB geheugen voor een zeer klein prijsje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.