Ga naar inhoud

Samenstellen game PC

Jonasje1

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Sinds mijn oude laptop het begeven heeft, heb ik dus besloten om eindelijk eens

een nieuwe pc te kopen, zodat ik terug deftig kan gamen.

Aangezien ik al vaak gehoord heb dat je het best een eigen pc kan gaan samenstellen, en hier niks van ervaring mee heb, vraag ik nu wat hulp aan

jullie. Heb in het verleden altijd gewone systemen uit de winkel gekocht, wat eigenlijk redelijk dom was, je betaald er veel meer voor of je krijgt nooit wat je wilt. Ik heb dus ook nog geen ervaring met de "online shop", dus ben ik nog wat voorzichtig.

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Gamen. BF3, COD, Skyrim, GTA V ( in de toekomst ) Ik zou dus wel willen dat de recente games ( en ook degene in de nabije toekomst ) toch wel op een hoge stand kunnen spelen.
  2. Wat is mijn budget ? - Max 1000 euro.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Samenstelling, zoals ik al eerder zei betaal je er meer voor, en je hebt nooit wat je wilt.
  4. Ga ik overklokken ? - Neen, mijn kennis hiervoor is veel te beperkt, en ik wil het risico niet lopen dat ik de hardware sloop. xD
  5. Ga ik later upgraden ? - Misschien, afhankelijk hoe zwaar de games in de toekomst gaan zijn.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Niet echt, ben tevreden als ie al een cd leest en brandt, de usb poorten werken, en draadloos internet ontvangt. als ie maar goed gamed en dagelijkse dingen kan doen zoals facebook etc.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Neen, laat dat maar aan de kenners over.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Windows home premium 64 bit ( denk ik? ), heb nog niet veel gehoord van windows 8, en ben goed vertrouwd met 7. Ik heb ook geen zin om 200 euro aan een besturingssysteem te gaan hangen.
  9. Ga ik zelf installeren ? - Dit ga ik zelf doen, zoveel kennis heb ik nog. xD