Ga naar inhoud

Samenstellen game PC

Jonasje1

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Sinds mijn oude laptop het begeven heeft, heb ik dus besloten om eindelijk eens

een nieuwe pc te kopen, zodat ik terug deftig kan gamen.

Aangezien ik al vaak gehoord heb dat je het best een eigen pc kan gaan samenstellen, en hier niks van ervaring mee heb, vraag ik nu wat hulp aan

jullie. Heb in het verleden altijd gewone systemen uit de winkel gekocht, wat eigenlijk redelijk dom was, je betaald er veel meer voor of je krijgt nooit wat je wilt. Ik heb dus ook nog geen ervaring met de "online shop", dus ben ik nog wat voorzichtig.

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Gamen. BF3, COD, Skyrim, GTA V ( in de toekomst ) Ik zou dus wel willen dat de recente games ( en ook degene in de nabije toekomst ) toch wel op een hoge stand kunnen spelen.
  2. Wat is mijn budget ? - Max 1000 euro.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Samenstelling, zoals ik al eerder zei betaal je er meer voor, en je hebt nooit wat je wilt.
  4. Ga ik overklokken ? - Neen, mijn kennis hiervoor is veel te beperkt, en ik wil het risico niet lopen dat ik de hardware sloop. xD
  5. Ga ik later upgraden ? - Misschien, afhankelijk hoe zwaar de games in de toekomst gaan zijn.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Niet echt, ben tevreden als ie al een cd leest en brandt, de usb poorten werken, en draadloos internet ontvangt. als ie maar goed gamed en dagelijkse dingen kan doen zoals facebook etc.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Neen, laat dat maar aan de kenners over.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Windows home premium 64 bit ( denk ik? ), heb nog niet veel gehoord van windows 8, en ben goed vertrouwd met 7. Ik heb ook geen zin om 200 euro aan een besturingssysteem te gaan hangen.
  9. Ga ik zelf installeren ? - Dit ga ik zelf doen, zoveel kennis heb ik nog. xD
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Ik heb veel goede dingen gehoord van die Nvidia GTX 660 Ti's, dus die wil ik er wel in, tenzij er nu al een betere is.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Neen, een muis en toetsenbord heb ik nog liggen, en een scherm ga ik zelf kopen uit een winkel. ( Zie graag hoe het eruit ziet. )
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Neen
  13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- Ik woon in belgië, het enigste wat ik wil is dat de levering geen maand op zich laat wachten, en dat ik een beetje up to date blijf/ makkelijk informatie kan winnen over mijn bestelling omdat dit de eerste keer zal zijn dat ik een webwinkel gebruik.

Alvast hartelijk bedankt.

aangepast door Jonasje1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik ook wat opzoekwerk gedaan, en zelf een build gemaakt.

ALTERNATE

dit komt neer op 1160 euro ( assemblage en transportkosten inclusief ), dus als de kenners hier even kunnen naar kijken of dit wel goed werkt / de prijs misschien ietsjes naar beneden te halen.

Ik had gedacht om een kleinere harde schijf te plaatsen??

aangepast door Jonasje1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alternate is een vrij dure winkel, bij Afuture of Azerty zal je dat bedrag ongetwijfeld een aantal tientjes lager kunnen brengen.

Verder heb ik één kleine opmerking wat betreft het moederbord, in dit geval neem je het best de ASRock Z77 Pro3, die je kan kopen voor dezelfde prijs maar veel meer functionaliteit biedt. Voor de rest ziet het er prima uit!

(Verder zie ik in je eerste post dat je geen 200 euro wilt spenderen aan Windows 8, een Windows 8 Pro licentie (hoogste versie) kost 130 euro, maar de normale Windows 8-edities zouden binnenkort moeten verschijnen in licentie-vorm voor minder dan 90 euro, net zoals W7 dus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alternate is een vrij dure winkel, bij Afuture of Azerty zal je dat bedrag ongetwijfeld een aantal tientjes lager kunnen brengen.

Verder heb ik één kleine opmerking wat betreft het moederbord, in dit geval neem je het best de ASRock Z77 Pro3, die je kan kopen voor dezelfde prijs maar veel meer functionaliteit biedt. Voor de rest ziet het er prima uit!

(Verder zie ik in je eerste post dat je geen 200 euro wilt spenderen aan Windows 8, een Windows 8 Pro licentie (hoogste versie) kost 130 euro, maar de normale Windows 8-edities zouden binnenkort moeten verschijnen in licentie-vorm voor minder dan 90 euro, net zoals W7 dus)

Ja ik heb gelezen dat Azerty best goedkoop is, heb dan ook een nieuwe editie gemaakt van mijn samenstelling.

Azerty

Heb de SSD verkleint naar 64 GB ( denk dat dit wel voldoende is? ), en het scheeld in totaal toch wel enkele euro's.

Wel weet ik niet of die nieuwe behuizing goed is, en ook wel jammer dat ie meer dan 10 dagen op zich gaat laten wachten, heb je nog een andere voorstel voor die behuizing? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.