Ga naar inhoud

Datavolume per computer

hierissemse

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb mij aangemeld omdat ik regelmatig met enkele vragen zit.

Momenteel is dit mijn probleem:

Wij hebben 50 Gb datavolume bij telenet voor drie laptops. Twee zijn er van onze kinderen van 18 en 19 jaar. Ons datavolume wordt terug op 100% gezet op de 22ste van elke maand maar vandaag zitten we al op een verbruik van 48%. Ik heb onze gasten daarmee geconfronteerd maar geen van beide zegt dat hij zo veel verbruikt.

Eén van de twee skypet wel met zijn vriendin met webcam en de tweede zit 's avonds veel te chatten met webcam.

Gisteren is er zonder noemenswaardige bestanden (volgens hen) te downloaden 2,8 Gb datavolume verbruikt.

Kan dit aan de webcams liggen? Het zijn de standaard ingebouwde webcams op hun laptops.

Ze bekijken ook wel filmpjes op YOUTUBE enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chatten of skypen met de webcam kan inderdaad je data volume de hoogte in jagen.

Je hebt zowel upload (de beelden die jij doorstuurt) als download (de beelden die je ontvangt).

De beste manier om dat de controleren is om gedurende een bepaalde periode de chatten/skypen zonder webcam en dan het verschil te bekijken over eenzelfde periode met webcam. Je zal versteld staan hoeveel volume een chat met webcam verbruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.