Ga naar inhoud

2 schijven met verschillende windows

ronyvdhb

Aanbevolen berichten

Ik zou graag willen weten of volgende PC-instelling mogelijk is :

1 PC

2 harde schijven, waarvan op de ene Windows 7 32-bits versie geïnstalleerd is en op de tweede schijf zou ik Windows 8 64 bits willen installeren.

De bios zo aanpassen dat ik kan bepalen van welke schijf het systeem wordt opgestart.

Graag Uw visie of dit mogelijk is ?

Alvast bedankt voor Uw reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wil dus een dualboot als ik het goed begrijp?

Zodra je windows 8 installeerd op de tweede harde schijf dan maakt deze automatisch een dualboot aan met windows 7.

Als je dan in de toekomst opstart dan zul je steeds de keuze krijgen met welke windows je wil werken.

Een aanpassing in het Bios is dus NIET nodig,enkel moet je zien dat de bootvolgorde staat ingesteld met het DVD station als eerste boot en als tweede en derde de harde schijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ene versie is 32-bits (Win 7) en de andere 64-bits (Win 8)

Als ik overschakel naar Win 8 dan ook ineens naar de 64-bits versie.

Hoeveel Ram geheugen is aanwezig in je PC?

Via deze link lees je meer over het verschil tussen 32 en 64 bits, hieronder vindt je er al een stukje van.

Uw computer moet beschikken over een 64-bits processor om een 64-bits versie van Windows uit te kunnen voeren. Om te kunnen profiteren van de voordelen van een 64-bits versie van Windows Vista, moet er minimaal 4 GB RAM op uw computer zijn geïnstalleerd.

Bovendien moet u ervoor zorgen dat u beschikt over 64-bit stuurprogramma's voor de hardware en dat uw programma's in een 64-bits Windows-omgeving kunnen worden uitgevoerd. 32-bits stuurprogramma's werken niet op computers waarop een 64-bit versie van Windows wordt uitgevoerd. Als u hardware probeert te installeren waarvoor alleen 32-bits stuurprogramma's beschikbaar zijn, werkt die niet naar behoren op een 64-bits versie van Windows. Ook programma's die een 32-bits stuurprogramma op een 64-bits versie van Windows proberen te installeren, leveren problemen op. Neem voor meer informatie over het bijwerken van stuurprogramma's en het oplossen van problemen met stuurprogramma's voor 64-bits versies van Windows contact op met de leverancier van de hardware of de software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.