Ga naar inhoud

Twee routers verbinden

sholombo

Aanbevolen berichten

Beste

Ik heb een modem in de woonkamer van het type Belgacom model CIA6726N waarmee mijn PC verbonden is. Nu heb ik ook nog een Netgear Rangemax Wireless Cable Router type WPN824 die nog niet is aangesloten. In mijn slaapkamer is mijn Playstation 3. De Playstation verbind ik via Wifi met mijn modem in de woonkamer. Maar de verbinding is zwak. Nu was mijn vraag is het mogelijk om mijn modem in de woonkamer te verbinden met de Netgear Router in mijn slaapkamer die ik dan op zijn beurt verbind met een kabel met de Playstation?

Alvast bedankt voor de uitleg en de nodige moeite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sholumbo,

Ik vind niet veel over de Belgacom modem/router, maar in principe kan je als je er nog een lan poort op vrij hebt je netgear daarop aansluiten. Zorg wel dat de netgear niet actief is, dus eigenlijk alle router functies uitschakelen.

Je vindt meer informatie hier.

Als je nog vragen hebt post je maar terug.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je bedoelt noemt men gewoonlijk WDS (Wireless Distribution System) en wordt gewoonlijk gebruikt om twee toestellen (bridges,routers,access points) via WiFi aan elkaar te koppelen. Theoretisch kan het dus wel, maar in de praktijk is het dikwijls lastig omdat al de toestellen in het (sub)netwerk WDS moeten ondersteunen.

Ik betwijfel of de B-Box en de netgear deze optie ondersteunen.

Als je geen kabel kan/wil trekken zou je kunnen overwegen om een verbinding te maken via het electriciteits net via een powerline oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.