Ga naar inhoud

pad aanleggen zonder zand of grind

Jerry82

Aanbevolen berichten

Bij het maken van een nieuwe computer wil ik windows op de c-partitie zetten

en mijn programma's en documenten op de d-partitie.

Maar een computer wil automatisch alles op de c kwijt.

Hoe krijg ik mijn computer aan het verstand gepeuterd dat ik alles, behalve windows, op de d-partitie/schijf wil hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de meeste programma dat je installeert heb je de mogelijkheid om bepalen waar het moet geïnstalleerd worden.

Meestal ziet je c:\programma files\naam van programma en wijzigd dit in D:\programma files\naam van programma of naar een ander map zoals d:\naam van programma.

Bij office moet je goed opletten want je ziet een tabblad en daar kan je de locatie opgeven.

Bij sommige programma ziet je expert of geavanceerd knop en daar moet je op klikken om de locatie te geven.

Maar bij sommige programma hebt je de mogelijkheid niet om te zeggen waar je moet installeren.

Een ander mogelijkheid is om standaard c:\programma files te verplaatsen door aanpassing van de register met deze handleiding (klik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

update: stegisoft was sneller., zie bericht 2.

Tijdens de installatie van de meeste software krijg je meestal de vraag op welke locatie de installatie dient te gebeuren, dan moet je de D kiezen. Maar of dat de beste oplossing is?

Wat betreft de map "mijn documenten" is het eenvoudiger.

Maak een map aan op de D, bijvoorbeeld D:\gebruikersnaam\Documenten.

Ga dan naar je map "mijn documenten" op de C.

Klik er met de rechtermuisknop op en kies eigenschappen.

Ga naar het tabblad locatie.

Klik op de knop verplaatsen.

Kies je pas gemaakte map D:\gebruikersnaam\Documenten.

Klik op map selecteren.

Klik op toepassen en OK.

Let op dat je heel zeker die aangemaakte map kiest en niet rechtstreeks een partitie.

Andere mappen in de map C:\Gebruikers\inlognaam kan je indien gewenst ook zo verplaatsen.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dag Jerry82,

Is je vraag voldoende beantwoordt?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.