Ga naar inhoud

CPU Temperatuur zeer hoog, CPU processor 80?


control143

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een intel i7 processor en ben een gamer, vroeger gaf deze aan dat hij soms te hoog kwam (70-75graden) vroeg dit dan aan een medegamer en die zij dat dit normaal was bij intel i7. Ik maakte me dus geen zorgen.(Ong 5maanden geleden was dit)

Nu vandaag installeerde ik een update en mijn pc moest herstart worden, ok geen probleem ik dee dit gewoon tot hij helemaal was afgesloten en opnieuw wou opstarten kwam er een zwart scherm op van dat mijn temperatuur veel te hoog was. Ok paniek hier dus dan :D Ik uit de bios gegaan en de pc laten opstarten met een herstelling.

Heb een CPU temperatuur meter gedownload en mijn proccesor zit bij all 4 90-95 graden.

Nu maak ik me wel zorgen, PC is mss 1jaar 5maanden oud, en 6maanden geleden voor het laatst stof uitgedaan.

Ik zat bij search te kijken en iemand anders had ook dit probleem en daar werd er verteld voor taakbeheer te starten en kijken wat er veel gebruikte.

Ik heb dit dus gedaan en kwam op iets zeer verassend tegen!

ojcT4.png

Denk dat dit toch niet normaal is? :s

- - - Updated - - -

Kan mijn post niet aanpassen dus bij deze sorry voor de dubbele post.

Heb ff mijn temperatuur gemeten via een progamma dat jullie aanraden in een vorige topic.

8iDCi.png

Geen idee of ik me zorgen moet maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de PC no maar 1.5 jaar oud is dan is deze nog in garantie dus is het best dat je ermee terug naar de winkel gaat ter nazicht.

Die temperaturen zijn zeker niet normaal en zelfs dodelijk voor je cpu.

Had alleszins nog wel graag onderstaande laten uitvoeren ter controle.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.