Ga naar inhoud

rare weergave websites

Johan N.

Aanbevolen berichten

Beste,

sinds kort merk ik bij de desktop van m'n dochter (XP SP3) dat sommige websites volledig anders weergegeven worden dan normaal (zowel onder FF als IE).

Als vergelijking stuur ik 2 screenshots mee: eentje van de 'probleem-PC', en eentje vanaf mijn PC (Win8).

Ook op de laptop van m'n zoon (XP SP3, met zelfde browser FF) wordt de website correct weergegeven.

Het moet dus aan de desktop liggen en niet aan de website.

Ik nam als voorbeeld de website van De Morgen.

Kunnen jullie me hier verder helpen?

Dank en groeten,

Johan Naessens

printscreen1.pdf

printscreen2.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mako,

Bedoel F5 (of Crtl-F5) indrukken voor, tijdens of na het laden van de website?

Wat uw verdere vraag betreft: De internetverbinding is sterk en stabiel, dus dit is uit te sluiten.

Wat ik wel ondertussen zag is dat de pagina wel goed laad onder de Administrator account (mijn dochter werkt onder haar eigen Windows-account met beperkte rechten).

Kan dit de oorzaak zijn?

groeten,

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel F5 (of Crtl-F5) indrukken voor, tijdens of na het laden van de website?

Ik denk dat Mako na het laden van de website bedoelt.

Dus u hebt het probleem bij Firefox en Internet Explorer? Dan zou ik u aanraden om Firefox te resetten.

- Start Firefox op en ga naar het Help menu. (eventueel moet je nog op de Alt toets drukken om de werkbalk tevoorschijn te krijgen). Kies dus Help/Probleemoplossingsinformatie en klik aan de rechterkant op de knop Firefox herinitialiseren

Je dochter heeft dus een account met beperkte rechten. Jij kan dan inloggen op die computer als administrator, en dan kan jij de handelingen op dat beperkt account uitvoeren (zoals Firefox herinitialiseren).

Wat Internet Explorer betreft, probeer je dit:

- Open Internet explorer.

- Druk op de Alt toets op je toetsenbord. Er verschijnt een menu.

- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties.

- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen...

- Klik nogmaals op Opnieuw instellen.

- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:

Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren: reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).

Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u hier.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mako, Kurtt,

F5 & Ctrl-F5 geven totaal geen effect.

Ook het herinitialiseren van Firefox levert geen resultaat: onder de account met beperkte rechten blijft de website opkomen zoals getoond in screenshot1 (ook onder IE trouwens).

Onder de Admin account blijft alles correct (zowel onder FF als IE).

Het probleem lijkt me dus niet bij FF of IE te liggen.

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan wat opruimingswerken doen. Misschien dat het helpt.

Eerst opruimen met CCleaner:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Voor Firefox: Lees ook dit eens; lees zeker het stuk om coockies en buffer te wissen.

Ledig nadien ook eens de cookies en buffer in Internet Explorer

- Druk op de Alt toets.

- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties

- Ga naar het tabblad Algemeen. Bij "Browsergeschiedenis" klikt u op Verwijderen... en zet een vinkje voor Tijdelijke internetbestanden, Coockies, geschiedenis, Downloadgeschiedenis, Formuliergegevens, Wachtwoorden, Gegevens voor ActiveX-filtering.

Zet géén vinkje bovenaan bij "Gegevens van favoriete websites behouden".

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kurrt,

Nog even wat zitten zoeken alvorens een opruimactie te starten....

Het blijkt de kinderbeveiliging van m'n Internet Security suite te zijn.

Ik heb sinds kort G-Data IS 2013 lopen en die koppelt z'n kinderbeveiliging aan de Windows account(s).

Weinig gebruikvriendelijk oplossing, vind ik. (had vroeger Avira IS 2013 en die werkt zonder Windows accounts voor z'n kinderbeveiliging..)

Wanneer ik nu de kinderbeveiliging op de beperkte account desactiveer, dan krijg ik de website correct !

Zal dus naar G-Data support toe moeten, vrees ik.

Toh bedankt voor de hulp.

groeten,

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Johan N.,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.