Ga naar inhoud

Windows Defender

Aanbevolen berichten

Goeienavond. Ik zit sinds kort op een nieuwe computer met Windows 8. Bijgeleverd is een proefversie van McAfee antivirus. Dat verloopt binnenkort. Na wat surfen blijkt dat er al een antivirusprogramma in Windows 8 zit, nl. Defender. Komt dat automatisch in werking wanneer McAfee verlopen is, en is de computer dan nog steeds volledig beveiligd? Hartelijk dank voor alle toelichtingen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Trifolium,

welkom op PCH!

Je proefversie van McAfee kan je verwijderen met de tool die je HIER terugvindt.

Pas wanneer deze is verwijderd, zal je Defender werken.

Want ook al is je McAfee verlopen, zolang het programma geïnstalleerd staat op je systeem, zal Defender niet werken.

Defender is in feite het klassieke Windows antispywarepakket, in combinatie met Microsoft security essentials.

Persoonlijk zou ik toch voor een andere antivirus kiezen, want MSE scoorde in recente testen vrij zwak t.o. bvb. een Avast of een ZoneAlarm die beide zeer goed scoren en eveneens gratis zijn.

aangepast door Jion
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jion.

Hartelijk dank voor jouw zeer verhelderende uitleg !

Als ik het goed begrepen heb, moet ik Defender dus niet op zijn beurt verwijderen bij het installeren van bv. ZoneAlarm.

(Ter informatie: Avast zou niet echt gratis zijn: You can try paid-for versions of avast! software for 30 days, free of charge. During this trial period, you have full access to all features and technical support. You may then buy the software license or uninstall the trial program - it's up to you.)

Vriendelijke groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, begrepen :-)

Louter ter informatie voor wie het mocht interesseren:

Heb net ZoneAlarm geïnstalleerd (op een pc met windows 7).

Daarbij werd op een bepaald moment toch gevraagd om Essentials security te verwijderen,

wat ik probeerde, maar na enkele lange "enkele minuten" kwam er een foutbericht.

Desondanks bleek ZoneAlarm toch geïnstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.