Ga naar inhoud

Kan niet meer opstarten

laurens9870

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik had een vraag van een kennis om sims 3 op een windows XP computer te zetten en ik dacht dat doe ik wel even.

Hij was nog niet klaar met installeren en ik kreeg een blue screen de computer starte weer op en nog geen 5 tellen later kreeg die nog een blue screen. Uit eindelijk vraagt dus nu om een cd.

De melding die hij geeft is: DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

Nou heb ik thuis geen Systeem cd meer van windows xp en weet ik nergens in de buurt meer iemand die er 1 zou kunnen hebben. Zouden jullie weten hoe ik dit kan oplossen?

Alvast heel erg bedankt,

Laurens Burger

Ps.

Ik ben niet een te grote computer nerd dus weet niet alle termen die er gebruikt kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eerst eens in het BIOS of de harde schijf nog wel herkend wordt en of deze ook als 1ste in de lijst met boot-volgorde staat.

De eenvoudigste (en enige?) oplossing is een repair te doen via een windows installatiedisk. U moet dan op R drukken zodat u in de herstelconsole terechtkomt. Druk dan op 1 om Windows te kiezen. Dan kunt u commando's intypen zoals fixmbr om je bootsector te herstellen. Druk vervolgens op Y (of J) om te bevestigen.

Heeft je kennis nog een diskettestation in zijn computer? Dan kan hij opstartdiskettes voor xp downloaden en zo een repair doen op dezelfde manier als hierboven beschreven

1.Start op met de 6 opstartdiskettes (vanaf disk 6 zit je in herstelconsole)

2. Druk R om de herstelconsole te laden

3. Typ bootcfg

4. Dit repareert boot.ini errors

5. Typ eventueel ook fixmbr

6. Probeer de repair install

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.