Ga naar inhoud

externe HD

ppatrick

Aanbevolen berichten

Ik ben opzoek naar externe hd nu wil in de toekomst misschien een NAS dus dacht laat ik alvast een HD kiezen die hiervoor is geschikt ik zat zelf te denken aan een Western Digital Caviar Red WD30EFRX, 3TB, 3.5", SATA-600 en die in deze behuzing te plaatsen Eminent EM7050, 3.5", SATA-300, eSATA, USB 2.0 is dit een goed idee of raden jullie me iets anders aan?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Western Digital Red is een prima schijf voor NAS-toestellen, maar voor normale harde schijven is het toch beter om voor iets anders te kiezen. (Ofwel het energiezuinige WD Green, of de nieuwe Seagate 7200.14 modellen)

Wat betreft de behuizing, die neem je beter niet. USB 2.0 is echt al verouderd voor een behuizing, tegenwoordig moet je minstens USB 3.0 (of Thunderbolt voor de Apple gebruikers) hebben.

Wat is het budget precies?

De Western Digital MyBook 3TB heeft het allemaal en is een zeer populaire schijf: Snel, goedkoop en betrouwbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het slechter werken een red in een externe behuizing, omdat ik met de tijd toch een NAS wil dacht ik beter iets meer uitgeven nu dat de HD goed over kan naar een toekomstige NAS.

Ik heb een estata aansluiting op me laptop dus dat het maar usb 2.0 is maakt niet veel uit aangezien hij bijna altijd word aangesloten op de estata poort heb geen usb 3.0 apparaten nog. Budget is zo 200 euro, ik zag wel dat de box maar is voor hd's tot 1.5 TB hier had ik eerst niet opgelet dus misschien beter voor deze gaan. IcyDock 3.5" SATA300, eSATA, USB3.0, Zwart.

Alleen is deze wel 56 euro best veel vind ik voor HD behuizing.

De Western Digital MyBook 3TB heeft geen estata aansluiting en heeft daarom niet de voorkeur usb 2.0 is toch veel trager dan estata toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

USB 2 is inderdaad veel trager dan eSata, maar USB 3.0 staat op hetzelfde niveau.

Een Red-schijf zal gewoon wel werken, maar het is echt wel geoptimaliseerd voor een NAS. Maar als je in de nabije toekomst een NAS gaat aanschaffen is het natuurlijk wel een goede investering.

Wat betreft een behuizing voor de externe harde schijf kan je eens een kijkje nemen naar de Fantec DB-ALU3, een deftige behuizing met zowel USB 3.0 als eSATA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.