Ga naar inhoud

Traag

fba0512

Aanbevolen berichten

Mijn pc is sinds een maand serieus traag geworden.

Ik bekijk via internet toch dagelijks wat filmpjes (sporza, break.com, garagetv.be, e.d.). Mijn coockies, tijdelijke internetbestanden delete ik ook elke week.

Kan het zijn dat er toch nog (film)bestanden ergens anders worden weggezet waardoor mijn pc minder snel reageert?

Ook als ik een mail wil doorsturen én op de knop "Doorsturen" klik, gebeurt het ook regelmatig dat ik 5 min. moet wachten vooraleer ik een adres kan ingeven of naar mijn adressenboek kan.

Bedankt voor een antwoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

Ik ga je 5 belangrijke stappen doorgeven die je helpen bij het cleanen van je pc.

Stap 1: Download atf cleaner

start atf cleaner, dan op het tabje main plaats je een vinkje bij select all, vervolgens moet je wel het vinkje prefetch weghalen. Dan als laatste klik je op de knop empty selected. Laat dit gerust even doen, dit kan een tijdje duren. Als dit proces gedaan is ga je naar het tabke main en kies je voor exit. Gebruik je meerdere browsers laat het me even weten in je volgend berichtje ?

Stap 2: Spywarescanner

Download een spyware en adware scanner. Ik geef je 2 goede en bekende progjes.

1. ad-aware

2. spybot

Stap 3: Trojanscanner

Doe een onlinescan door naar het volgende te gaan:

kaspersky online scan

Stap 4: Virusscan

Heb je een virusscanner ? Normaal gezien zou u er wel 1 hebben dus raad ik je al vast aan een volledige systeem scan uit te voeren, dit doe je het beste in de veilige modus. Dit betekend tijdens het opstarten op f8 drukken en kiezen voor de veilige modus. Malware kan ook een virusscanner uitschakelen doe daarom best ook een volledige online scan. Ik geef je een link naar een online scan:

panda online scan (doe dit altijd in Internet explorer want andere browsers ondersteunen dit niet)

Stap 5: Hoe maak je een HJT (hijackthis) logje ?

Download HJT

Doe vervolgens een HJT setup

Dubbelklik op het icoontje van HJT, dan klik je op do a systemscan and save the logfile. Als dit gebeurt is opent er zich een kladblok document, eigenlijk niet helemaal correct wat document betreft maar goed. Dan selecteer je alles en druk je op ctrl c, vervolgens kleef je je logje in je volgend berichtje en zie ik wat er verwijdert moet worden.

Mvg van bart

Veel succes

Bent u geholpen vergeet de bedankknop niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.